Tuesday 4 February 2014

ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔၏ ဖူးေမ်ွာ္ရာရွစ္ဌာန အပုိင္း ( ၅ ၂ )

                                                            သကၤႆ
သကၤႆမွာ ေသးငယ္သည့္ ေနရာအရပ္ၿဖစ္ေသာ္လည္း ဗုဒၶဘာသာသမုိင္းနွင့္ ေလာကတြင္အလြန္အေရး
ပါ၍ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားသည့္ေနရာတစ္ခုၿဖစ္ပါသည္။ ဤဘာဆန္ပူရ္သည္ဖရူခါဗာဒ္တုိက္နယ္(ဇနပဒ)မွ
ကီလုိမီတာ ၇၄ အကြာအေ၀းရွိသည့္ေနရာတြင္ မုဟာမၵယဗာဒ္ကုိသြားသည့္ ကားလမ္းနေဘးတြင္တည္ရွိ
ေနပါသည္။ ဤၿမိဳ႔ေနရာမွ မလွမ္းမကမ္းတြင္ ကာလီနဒီ(ၿမစ္)စီးဆင္းလ်က္ရွိသည္။ ပခနာမီးရထားဘူတာမွ
သကၤႆမွာ တစ္ကီလုိမီတာခန္႔သာေ၀းသည္။ သကၤႆပတ္၀န္းက်င္ရွိလယ္ေၿမမ်ား အလြန္တစ္ရာေၿမ
ၾသဇာေကာင္းသည္။ ၁၂ ရာသီစိမ္းလန္းစုိေၿပေနသည့္ၿမင္ကြင္းမ်ားကုိၿမင္ေတြ႔နုိင္သည္။ သကၤႆပတ္
၀န္းက်င္သည္ စည္ပင္သာယာ၀ေၿပာ၏။
               သကၤႆထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားရၿခင္းရဲ့အေၾကာင္းမွာ ၿမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားခဲ့သည့္အဘိဓမၼာ
ပိဋကတ္က်မ္းတြင္ စုစည္းေဖာ္ၿပထားသည့္တရားေဒသနာတုိ႔ကုိ ဘုရားရွင္သည္ သကၤႆ၌ ေဟာၾကားခဲ့
လုိပင္ၿဖစ္၏ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကုိ ၿမတ္ဗုဒၶသည္ မိခင္မဟာမာယာေဒ၀ီ၏အမွတ္တရအၿဖစ္ေဟာၾကား
ခဲ့ပါသည္။ ၀ိနယပိဋက ႏွင့္ သုတၱပိဋကတုိ႔တြင္ ေဖာ္ၿပသည့္တရားမ်ားကုိဗုဒၶသည္အခါအားေလ်ာ္စြာအၿခား
အၿခားေနရာမ်ာတြင္ ေဟာၾကားခဲ့ဘူးသည္။ သုိ႔ေသာ္ အဘိဓမၼာတရားကုိ သကၤႆတြင္သာေဟာၾကားခဲ့
ပါသည္။ အဘိဓမၼာတရားတုိ႔သည္ ဗုဒၶဒႆန၏အေရးပါမူႏွင့္ လူတကာၿမတ္နုိးၾကည္ညိဳစရာေကာင္း၍
ေလာကအက်ီဳးကုိ စြမ္းေဆာင္နုိင္သည့္ ဒႆနတရားၿမတ္ၿဖစ္သည္။ သမုိင္း၀င္တရုတ္ခရီးသည္မ်ားၿဖစ္
ၾကသည့္ ဖာယီယန္ႏွင့္ ဟုအင္ဆန္းတုိ႔က မိမိတုိ႔ခရီးသြားမွတ္တမ္းတုိ႔တြင္သကၤႆ၏အေရးပါပုံႏွင့္
ေခတ္ေဟာင္းအခါကသကၤႆတြင္ တည္ေဆာက္ထားခဲ့သည့္ အေဆာက္အဦး ဘုရားေက်ာင္းေစတီပုထုိး
မ်ားအေၾကာင္းတုိ႔ကုိလည္း စုံလင္စြာေရးသားမွတ္တမ္းတင္ထားသည္ကုိေတြ႔ရွိနုိင္ပါသည္။
                 ခရစ္သကၠရာဇ္ ၅ ရာစုႏွစ္၏ ပထမ ၁၀ ရာစုအတြင္း သကၤႆသုိ႔ေရာက္ရွိလာခဲ့သည့္တရုတ္
ခရီးသာ္ ဖာယိယန္းက သူ၏ခရီးသြားမွတ္တမ္းတြင္သကၤႆအေၾကာင္းကုိေအာက္တြင္ေဖာ္ၿပထားသည့္
အတုိင္း ေရးသားေဖာ္ၿပထားသည္။    ဤေနရာတြင္ ဘိကၡဴႏွင့္ ဘိကၡဴဏီ သံဃာအေပါင္းတစ္ေထာင္ခန္႔
ေနထုိင္သိတင္းသုံးခဲ့ၾကသည္။ ၎တုိ႔အားလုံးသည္ဘာ႑ရတစ္ခုတည္းမွာ အစားအေသာက္ဆြမ္းတုိ႔ကုိ
ရရွိခဲ့ၾကသည္။ အခ်ီဳ႔သုိံ ဘိကၡဴ ဘိကၡဴဏီတုိ႔မွာ ဟိနယာနီၿဖစ္၍ တခ်ီဳ႔သုိ႔ သီလရွင္ႏွင့္ ဘိကၡဴတုိ႔မွာ မဟာ
ယာနီမ်ားၿဖစ္ၾကသည္။
                တထာဂတ ဗုဒၶသည္ ကဆုန္လၿပည့္မွ ၀ါေခါင္လၿပည့္(သီတင္းက်ြတ္လၿပည့္) အထိ သုံးလတိ
တိတရားေဒသနာေဟာၾကားမည္ပြဲေတာ္ကုိသကၤႆ၌ က်င္းပသြားမည္ၿဖစ္ေၾကာင္းေဃႆဏ(ေၾကၿငာ)
ၿပဳသည္ကုိၾကားသိ၍ ႆရိပုတၱရာ၊ ေမာဂၢလန္ ၊ ရွင္အာနႏၵာစေသာ ရဟန္းသံဃာမ်ားသည္သကၤႆသုိ႔
စုေ၀းေရာက္ရွိလာခဲ့ၾကေလသည္။ အဘိဓမၼာတရားတုိ႔သည္ ခက္ခဲလွေပသည္။ ရွင္ႆရိပုတၱရာမွလြဲ၍
အၿခား ရဟန္းပုဂၢဳိလ္မ်ားမွာ ဤမွ်ခက္ခဲလွသည့္ တရားမ်ားကုိ သေဘာေပါက္နားလည္ရန္ခက္ခဲသည္ကုိ
ဗုဒၶကၾကိဳတင္သိထားေလသည္။ ထုိသုိ႔ေသာ အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ၿမတ္ဗုဒၶသည္ သကၤႆတြင္တရား
နာေသာ ပရိႆတ္အား ရွင္သာရိပုတၱရာမွတဆင့္ အဘိဓမၼာတရားမ်ားကုိ ေဟာၾကာဒေစခဲ့သည္။ ထုိတ
ရားေဒသနာေတာ္ၿမတ္ကုိ သကၤႆေန  နယ္သူနယ္သားမ်ားက ေလာကတြင္ ပထမဦးဆုံးနာၾကားခြင့္ရခဲ့
ၾကသည့္သူမ်ားၿဖစ္ခဲ့ရပါသည္။ ေဒသခံလူမ်ားသည္ သကၤႆလုိ ေသးငယ္ၿပီး ေက်ာ္ၾကားမူ႔ရွိခဲ့သည့္ေန
ရာမ်ီဳးတြင္ အဘိဓမၼာတရားမ်ားကုိဦးစြာပထမနားၾကားခဲ့ရသည္။ ရွင္ေတာ္ၿမတ္ဗုဒၶ၏ ၎တုိ႔အေပၚထား
ရွိသည့္ ေမတၱာကုိ ေအာက္ေမ့၍ ဗုဒၶအား နည္းမ်ီဳးစုံတုိ႔ၿဖင့္ ဂါရ၀ပူေဇာ္ၿခင္းတုိ႔ကုိ ခင္းက်င္းၿပုလုပ္ခဲ့ၾကပါ
သည္ သုံးလၾကာေအာင္ၿပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္ တရားေဒသနာ ေဟာၾကားပြဲၿပီးသည့္ပြဲအၿပီးတြင္ ေဒသခံတုိ႔က
(၂) ရက္ၾကာပြဲလမ္းသဘင္ကုိက်င္းပ၍ မိမိတုိ႔၀မ္းေၿမာက္၀မ္းသာေၾကာင္းေဖာ္ၿပခဲ့ၾကေလသည္။ထုိအခ်ိန္
မွစ၍ ဤနယ္ေၿမတြင္ (၂) ရက္ၾကာၿပဳလုပ္သည့္ ပြဲလမ္းသဘင္က်င္းပၿခင္းအစဥ္အလာတစ္ခုၿဖစ္လာခဲ့ရာ
ယေန႔အထိ ထုိေန႔ရက္မ်ားတြင္ ေဒသခံလူမ်ားသည္ ထုိပြဲလမ္းသဘင္ကုိႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္း က်င္းပေလ့ရွိၾက
ပါသည္။ ထုိႏွစ္ရက္တြင္ ေဒသခံတုိ႔သည္ မိမိတုိ႔တရား ဘာ၀နာႏွင့္အတူ ထုံးတမ္းစဥ္လာႏွင့္အညီ ပူေဇာ္
ၿခင္း ပတၱနာၿပဳၿခင္း စသည့္ကိစၥမ်ားကုိ လုပ္ၾကသည္။ ေဒသခံလူမ်ားမွာ အမ်ားအားၿဖင့္ ေမာရိယ၊ႆက်
ကုသ၀ါဟာ၊ေသနိယ၊ မာလီမ်ီဳးႏြယ္စုမွၿဖစ္ၾကသည္။ဤပြဲေတာ္ကုိ (၂ )ရက္ၾကာက်င္းပၿပီး၎တုိ႔သည္
ဗုဒၶႏွင့္ဗုဒၶဘာသာတရားတုိ႔ကုိေလးစားသမူၿပဳၿပဳၿခင္းကုိအေၾကာင္းခံ၍ ဤပြဲေတာ္ကုိက်င္းပရသည္ဟုဆုိ
ၾကသည္။ဧကရာဇ္ အာေသာကမင္းတရားၾကီးသည္ မိမိ၏ ဂုရု(ဆရာ)ရွင္ေမာဂၢလိပုတၱတိႆႏွင့္အတူ
သကၤႆသုိ႔ ၾကြေရာက္လာခဲ့ဘူးသည္။ အဘိဓမၼာတရားတုိ႔ကုိ ဤေနရာတြင္ ေဟာၾကားခဲ့သည္ကုိအမွတ္
တရၿပဳရန္သကၤႆ၌ ၾကီးက်ယ္ခန္းနားလွသည့္ ဗုဒၶ၀ိဟာရေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းကုိ တည္ေဆာက္ေပးခဲ့
သည္။ ထုိေက်ာင္းေနရာမွ မလွမ္းမကမ္းေနရာတြင္ ဘုရားေလာင္း ဆင္ၿဖဴေတာ္၏ရုပ္ထုေတာ္ကုိေက်ာက္
တုိင္တစ္ခုေပၚတြင္တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။ ထုိေက်ာက္တုိင္ကုိ"ဟာထီဆာသမၻ"ဆင္ၿဖဴေတာ္ေက်ာက္တုိင္
ဟုေခၚသည္။ဗုဒၶ ဓမၼသာသနာေတာ္၏ ၀ိေရာဓိမင္းပုပ္ခ်ဳပ္စဥ္ကာလတြင္ ဗုဒၶ၏အမွတ္တရၿဖစ္သည့္ ဆင္
ၿဖဴေက်ာက္တုိင္နွင့္ အၿခားဘာသာေရးဆုိင္ရာ အမွ္သင္ညာမ်ား ၿဖဳိဖ်က္  ဖ်က္ဆီးခဲ့ၾကေလသည္။ထုိသုိ႔
ေရွးေဟာင္း သုေတသန၏ ၾကိဳးစားထုပ္ေဖာ္မူ႔ေၾကာင့္ ယင္းတုိ႔ကုိရွာေတြ႔နုိင္ခဲ့သည္။က်ီဳးပ်က္ေနသည့္အ
တုိင္း ၿပန္လည္တည့္မတ္ေပးထားပါေၾကာင္းၿမင္ေတြ႔နုိင္သည္။ ေက်ာက္တုိင္ထိပ္တြင္တင္၍တည္ေဆာက္
ထားသည့္ ဆင္းထုရုပ္ထုကလည္း ၿပိဳပ်က္ေနေၾကာင္းေတြ႔ရွိနုိင္သည္။
ဆက္လက္ေရးသားပါဦးမည္။
အရွင္မုနိႏၵ(ပန္းေထာ္)

No comments:

Post a Comment