Friday 30 March 2012

ေက်ာက္ကြင္းအေရးေတာ္ပုံ (ၿဖစ္ရပ္မွန္) အပုိင္း ၁၃

ဦးေရြမွန္ သဘာပတိမိန့္ခြန္း............
         "ၾကြေရာက္လာၾကတဲ့ ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ ပရိတ္သပ္အေပါင္းတုိ့ခင္ဗ်ား။ အားလုံးသာဒီေန့ဒီေနရာမွာဘုရားသခင္အလုိေတာ္အရလာေရာက္စုေ၀းေနၾကပါၿပီ။အမ်ားသိၾကတဲ့အတုိင္း
ဒီပြဲဟာဗုဒၶဘာသာႏွင့္ခရစ္ယာန္ဘာသာဘယ္ဟာေကာင္းတယ္၊မွန္တယ္ဆုိတာကုိယွဥ္ၿပိဳင္ေဟာေၿပာၾကမွာ
ၿဖစ္ပါတယ္။အဲဒီလုိပဲ ေဟာေၿပာၾကတဲ့အခါမွာ တစ္ဘက္ဘာသာက တစ္ဘက္ဘာသာရဲ့ ခ်ီဳ့ယြင္းခ်က္ကုိ ထုပ္ေဖာ္ၿပီးေၿပာရပါလိမ့္မယ္၊ ေ၀ဖန္ရပါလိမ့္မယ္၊တစ္ဘက္ႏွင့္တစ္ဘက္အနုိင္ေၿပာၾကရမွာဆုိေတာ့တစ္ခါ
တစ္ရံၿပင္းထန္တာပါခ်င္ပါသြားပါလိမ့္မယ္၊အဲဒါကုိၾကီဳတင္ၿပီးသိထားပါမွနားေထာင္တဲ့ပရိတ္သပ္ကခြင့္လြတ္
နုိင္ၾကမွာပါ။ႏွစ္ဘက္ေဟာေၿပာမဲ့ ပုဂၢဳိလ္ေတြကလည္း ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းေဟာေၿပာၾကပါလိမ့္မယ္။ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးမုန္းတီးေနၾကတဲ့သူေတြမဟုပ္တဲ့အတြက္ပုဂၢဳိလ္ေရး ပုတ္ခတ္ၾကမွမဟုပ္ပါဘူး။ ၀ါဒေရးဘာ
သာေရးကုိသာေၿပာၾကမွာပါ။အထူးသၿဖင့္ ခရစ္ယာန္ပရိတ္သပ္ကုိေၿပာလုိပါတယ္။ခရစ္ေတာ္ဟာအလြန္ပင္
ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ့ၿပီးေတာ့ သူ့ရဲ့တရားေတာ္ဟာ သူ့ကုိကားစင္တင္ၿပီး သတ္တဲ့သူေတြကုိေတာင္မွခြင့္လြတ္
ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေယရွဴ့ခရစ္ေတာ္၇ဲ့ၿဖစ္ရပ္ကုိ စံနမူနာထားၿပီးယဥ္ေက်းၾကပါ။ သီးခံၾကပါ၊ မခ့ခ်င္စိတ္
ေဒါသစိတ္မထားၾကပါနဲ့ ဒါမွလည္းခရစ္ယာန္ေကာင္းပိသပါတယ္။တစ္ဘက္ပုဂၢဳိလ္က ေဟာတာကုိ ဗုဒၶဘာ
သာ၀င္ေရာ၊ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္ေတြကပါ ေအးေအးေဆးေဆး ေလးေလးစားစားနားေထာင္ၾကဖုိ့ေမတၱာ
ရပ္ခံပါတယ္။ ထာ၀ရဘုရားႏွင့္ ေယရွဴခရစ္ေတာ္၏ ေမတၱာသည္ အားလုံးအေပၚ လြမ္းၿခဳံက်ေရာက္ပါေစ"
စသည့္ၿဖင့္ ဦးေရြမွန္က သဘာပတိ မိန့္ခြန္းေၿပာၾကားသည္။
                   ထုိ့ေနာက္ ဗုဒၶဘာသာ သဘာပတိ ဆရာေတာ္ အရွင္ကု႑လကလည္း သဘာပတိမိန့္ခြန္း
ကုိၿမြတ္ၾကားသည္။
                     ဆရာေတာ္အရွင္ကု႑လ သဘာပတိမိန့္ခြန္း.........................
" အလုိေတာ္ရဂုိဏ္းခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးႏွင့္ သံဃာေတာ္အရွင္ၿမတ္မ်ား၊ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ဒကာ၊ ဒကာမ
မ်ားႏွင့္ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္ ဒကာ၊ ဒကာမအေပါင္းတုိ့.....................ဦးပဥၹင္းတုိ့ရဲ့ဗုဒၶၿမတ္စြာဘုရားဟာ
မိမိအား ကုိးကြယ္သည္ၿဖစ္ေစ၊ မကုိးကြယ္သည္ၿဖစ္ေစ၊ လူမ်ီဳးမေရြး၊ ဆူးၾကဳံနိမ့္ၿမင့္ မေရြး အားလုံးေသာ
သတၱ၀ါမ်ား အေပၚ မဟာဂရုဏာေတာ္ကုိ ထားေတာ္မူပါတယ္။ အားလုံးသားေတာ္အရင္း၊ ရာဟုလာနွင့္မ
ၿခား တတန္းတစားတည္းထားၿပီး တေၿပးညီသေဘာထားၿပီး ဒုကၡလြတ္ေၿမာက္ရာ၊လြတ္ေၿမာက္ေၾကာင္းတ
ရားေဒသနာေတာ္မ်ားကုိ ေဟာေဖာ္ညြန္ၿပ၍ ၾသ၀ါဒေပးေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ကုိယ္ေတာ္တုိင္လည္း ၿမင့္ၿမတ္
စင္ၾကယ္တဲ့အက်င့္စာရိတၱရွိၿပီးေတာ့ သတၱ၀ါမ်ားလည္း ၿမင့္ၿမတ္ၾကီးမားတဲ့ ေမတၱာတရားထားေတာ္မူခဲ့
ပါတယ္.။ကုိယ္ေတာ္တုိင္သီးခံေတာ္မူတယ္၊ ခႏၱိပရမံတေပါတိတိကၡာ အစရွိသည္အားၿဖင့္သီးခံၿခင္းဟာ
အလြန္မြန္ၿမတ္တဲ့အက်င့္ၿဖစ္ေၾကာင္း ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ၿဗဟၼစုိရ္တရားေလးပါးမွာ ေမတၱာကုိအဦး
ထားၿပီး ေဟာေတာ္မူပါတယ္။ ဗုဒၶရဲ့တပည့္သားၿဖစ္ၾကတဲ့ပုဂၢဳိလ္ဟာ သီးခံတတ္ရမယ္၊ေမတၱာထားရမယ္
စိတ္သေဘာထားသိမ္ေမြ့ႏုညံ့ရမယ္၊ၿဗဟၼစုိရ္တရားေလးပါးႏွင့္အညီ ခြင့္လြတ္တတ္ရမယ္၊ခုဆရာၾကီးဦး
ေရြမွန္ေၿပာသလုိေပါ့ေလ ယွဥ္ၿပိဳင္ ေဟာေၿပာပြဲဆုိေတာ့ မိမိရဲ့ဘာသာအယူ၀ါဒေကာင္းမြန္ မွန္ကန္ေၾကာင္း
အမြမ္းတင္ၿပီးေတာ့ သူတပါးဘာသာရဲ့ ခ်ီဳ့ယြင္းခ်က္ကုိ ေ၀ဖန္ၾကမွာမုိ့ ႏွစ္ဘက္စလုံးကေဟာေၿပာတာကုိ
ေသေသခ်ာခ်ာနားေထာင္ၿပီၤးေတာ့ ယူသင့္ယူထုိက္တာ ၀ယ္သင့္၀ယ္ထုိက္တာေတြကုိ မိမိရဲ့ကုိယ္ပုိင္အသိ
ဥာဏ္ႏွင့္စဥ္းစားဆုံးၿဖတ္ၿပီးမွ မိမိနွစ္သက္ရာကုိ ယူၾကပါရန္ အေလးအနက္ေမတၱာရပ္ခံလုိပါတယ္၊ဒကာ၊
ဒကာမ အေပါင္းတုိ့.........စသည္ၿဖင့္ၿမြတ္ၾကားသည္။
              ခရစ္ယာန္ဆရာၾကီး ဦးသာဒင္(မႏၱေလး)က စတင္ေဟာေၿပာသည္။ဦးသာဒင္သည္ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းၾကီးလူထြက္ၿဖစ္၍ ပထမၾကီးတန္းေအာင္ၿမင္ခဲ့ၿပီး ပါဠိစာေပက်ြမ္းက်င္သည္ဟုနာမည္ာကီးသည္။
ဗုဒၶဘာသာမွ ခရစ္ယာန္ဘာသာသုိ့ ကူးေၿပာင္းခဲ့ၿပီး တရားေဟာအလြန္ေကာင္းသည္ဟုနာမည္ၾကီးသူၿဖစ္
ေလသည္။ သူကဓမၼကထိကဆရာေတာ္ဦးေညယ်ေရးသားခဲ့တဲ့ "ေလာကမ်က္မွန္" အမည္ရွိစာအုပ္ကုိစ
တင္ တုိက္ခုိက္ေဟာေၿပာသည္။ ခရစ္ယာန္ဘာသာကုိႏွိမ္နင္းေရးသားထားေသာ ထုိစာအုပ္ပါ အခ်က္အ
လက္မ်ားကုိ ေခ်ပ၍ရွင္းလင္းသည္။ မူလက ဦးေညယ်ကုိယ္တုိင္ ၾကြေရာက္၍ဗုဒၶဘာသာဘက္မွယွဥ္ၿပိဳင္
ေဟာေၿပာမည္ဟု သတင္းၾကီးေနရာ ခရစ္ယာန္ဓမၼဆရာ အုပ္စုသည္ ဦးေညယ်ေရးသည့္ "ေလာကမ်က္
မွန္"ကုိတုိက္ခုိက္ေခ်ပရန္ အေၾကာင္းအခ်က္မ်ားရွာေဖြစုေဆာင္း၍စီစစဥ္လာခဲ့ၾကသည္။ ၾကီဳတင္ၿပင္ဆင္
ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ပုိင္ပုိင္နုိင္နုိင္လည္း ေဟာေၿပာနုိင္ရာ ခရစ္ယာန္ပ၇ိတ္သပ္မ်ား တၿပဳံးၿပဳံးႏွင့္ အားတက္ရြင္
ၿပေနၾကေလသည္။
             ဦးသာဒင္၏တင္ၿပခ်က္...................
   "ဆရာေတာ္...ဦးသာဒင္ေဟာပုံလည္းတယ္၊ ခရစ္ယာန္တရားေဟာသံေတါလုပ္ေနတာတဲ့နဲ့အခ်ိန္ၿဖဳန္း
သလုိၿဖစ္ေနသည္။ အခ်က္အလက္စုစည္းၿပီး ၿပန္ေခ်ပတာ ကြာဟၿပီး ေ၀ေနတယ္ဘုရား"ဟူ၍ ဆရာေတာ္
၏အနီးတြင္ရွိေသာ ဆရာဦးကုိကုိၾကီးက ဆရာေတာ္အား တုိးတုိးေလွ်ာက္ထားရာ ဆရာေတာ္က ဦးသာဒင္
ေဟာသမွ်ကုိ ေရးမွတ္ေနရာမွ ၿပဳံးၿပီး ေခါင္းၿငိမ့္လုိက္ေလသည္။
           "ေလာကမ်က္မွန္မွာ"စာအုပ္တြင္ပါေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကုိ ေခ်ပၿပီးေနာက္ ဦးသာဒင္သည္
"ဗုဒၶ၀င္"ကုိ ေ၀ဖန္တုိက္ခုိက္ေလသည္။       ဗုဒၶ၀င္ဟာ ေဂါတမရဲ့ၿဖစ္စဥ္ကုိ ေဖာ္ညပတဲ့က်မ္းပဲ။ အဲဒီအ
ထဲမွာပါတာေတြဟာ ဘယ္ေလာက္ယုတၱိကင္းမဲ့သလဲဆုိတာ စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ က်ြန္ေတာ္တင္ၿပပါ့မယ္စ
ထြက္ကတည္းက တုသိတာနတ္ၿပည္မွာ ေနတဲ့ဘုရားအေလာင္း ေသတေကတုနတ္သားကုိ တၿခားနတ္
ၿဗဟၼာေတြက လူ့ၿပည္ဆင္းၿပီး ဘုရားၿဖစ္ဖုိ့ ပဋိသေႏၶ ယူဖုိ့ ေတာင္းပန္မွမယ္ေတာ္မာယာရဲ့ဗုိက္ထဲ၀င္သတဲ့
ဗ်၊ ဘုရားၿဖစ္ရမဲ့သူက ဘာမွမသိရပဲ၊ ဘုရားမၿဖစ္မဲ့သူေတြကေၿပာမွ သိရသတဲ့လား၊ၿပီးေတာ့ ပဋိသေႏၶယူ
တဲ့ေန့က ၀ါဆုိလၿပည္ေန့ၾကီးမွာေတာင္ ေမထုနသံ၀ါသ ကိစၥဆုိတဲ့ အဲ....ဟုိကိစၥကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ၾကဟန္မ
တူၾကပါဘူး၊ မယ္ေတာ္မာယာကပဲ လြန္သလား၊ ဒါမွမဟုပ္ ႏွစ္ဦးစလုံး အတူတူပျလားေတာ့ မဆုိနုိင္ပါဘူး
 ၀ါဆုိလၿပည့္ေန့မွာ ပဋိသေႏၶယူတယ္ဆုိတာကေတာ့ ထင္၇ွားေနပါတယ္။ အဲဒါကုိၾကည့္မယ္ဆုိရင္ သူ့ရဲ့
မိဘႏွစ္ပါးရဲ့ အက်င့္အရ ေဂါတမဟာလည္း ပဋိသေႏၶကစၿပီး လူလြန္ၿဖစ္တယ္"
ခရစ္ယာန္ပရိတ္သပ္မ်ားအားတက္သေလာက္ဗုဒၶဘာသာပရိတ္သပ္မ်ားမ်က္နွာမေကာင္းလွ၊ ရဟန္းမ်ားမွာ
မ်က္ႏွာပ်က္ေနၾကသည္။ ဆရာေတာ္အရွင္ဥကၠ႒ကား ၿပဳံး၍ ဦးသာဒင္ကုိၾကည့္ေနေလသည္။ဦးသာဒင္က
ဆက္၍ေဟာၿပန္သည္။   " ဘုရားေလာင္းရဲ့ဖြားေတာ္ဖက္ ခုနွစ္ဦးတဲ့ဗ်ာ၊အာ-ေဗာ-ကာ-ယ-ေရြ-ဆန္တဲ့။
ဖြားဖက္ေတာ္ေတြထဲမွာ က႑ိက ဆုိတဲ့ၿမင္း၊ အဲတိရိစၦာန္လည္းပါတယ္။ ေဗာဒိပင္ဆုိတဲ့ သစ္ပင္လည္းပါ
တယ္။ သက္မဲ့ၿဖစ္တဲ့ ေရြအုိးၾကီးေလးလုံးဆုိတာလည္းပါလုိက္ေသးတယ္။ ဘယ္ေလာက္ယုတၱိကင္းမဲ့သ
လဲဗ်၊ အာနႏၵာဟာ ဖြားဘက္ေတာ္တဲ့ ဖြားဘက္ေတာ္ဆုိတာ တစ္ေန့တည္း တစ္ခ်ိန္တည္း ေမြးဖြားတာကုိ
ေခၚတာဗ်။ ေနာက္ပုိင္းက်ေတာ့ ညီေတာ္အာနႏၵာတဲ့ဗ်။ ဖြားဘက္ေတာ္လည္းဆုိေသး၊ ညီေတာ္အာနႏၵာ
လဲဆုိေသး ဘယ္ေလာက္မ်ား ကေမာက္ကမနို္င္သလဲဆုိတာစဥ္းစားၾကည့္ၾကပါ။ တဂါ၀ုတ္ကမာဏရွိသတဲ့ဗ်၊ ဧဠမည္တဲ့ ေရြအုိးၾကီးက ယူဇနာ၀က္ေလာက္ရွိတယ္လုိ့ဆုိတယ္ဥပၸလမည္တဲ့
ေရြအုိးၾကီးဟာသုံးဂါ၀ုတ္ပမာဏရွိသတဲ့၊ပုဏၰရိက အမည္ရွိတဲ့ ေရြအုိးၾကီးက တစ္ယူဇာနာမွရွိတယ္လုိဆုိ
တယ္ စုစုေပါင္းႏွစ္ယူဇနာခြဲရွိတယ္။ခုေခတ္္သုံး မုိင္ႏွင့္ဆုိလွ်င္ တစ္ယူဇနာဟာ ၁၃ မုိင္ခြဲေလာက္ရွိပါတယ္
ဒီေရြအုိးၾကီးေလးလုံးရဲ့ အတုိင္းအတာဟာ ပမာဏဟာ မုိင္ ၃၀ ေက်ာ္ရွိေနၿပီးဒီေရြအုိးေတါေပးတယ္ဆုိတာ
တကယ္ဟုပ္ရုီးမွန္ခဲ့ရင္ ေရွ့ေခတ္က မသကာ လူဦးေရ ငါးသိန္းေလာက္ရွိတဲ့ ကပၸိလ၀တ္ၿပည္ေလးမွာ လူ
ေနတုိက္တာအိမ္ေတြဟာ ဒီေရြအုိးၾကီးေလးလုံးေပၚတာနဲ့ပဲပ်က္စီးသြားစရာရွိပါတယ္။အဲေလာက္အေၿပာၾကီး
ၾကီးနဲ့ပလြွား၀င့္ၾကြားထားတဲ့ ဗုဒၶ၀င္မွာပါတဲ့ ေဂါတမဘုရား ထင္ရာေလွ်ာက္ၿပီး ေဟာထားတဲ့တရားေတြကုိ
စဥ္းစားဥာဏ္ရွိတဲ့ လူေတြကယုံလုိ့ၿဖစ္ပါ့မလား။    ဦးသာဒင္က ပရိတ္သပ္ကုိ ေမးခြန္းထုပ္ရင္း အကဲခတ္
ၾကည့္လုိက္၏ ထုိ့ေနာက္ဆက္လက္ေၿပာၿပန္သည္။ " စိဥၹမာန္ကုိလည္း ၾကည့္ပါဦး သိၾကားမင္းက စိဥၹမာန္
ရဲ့ထဘိအတြင္း၀င္ၿပီးၾကြက္ေယာင္ေဆာင္ ကုိက္တယ္လုိဆုိထားပါတယ္။ သၾကားတန္မဲ့ မိန္းမထဘိအတြင္း
၀င္ရသလားတဲ့လားဗ်ာ၊ ထဘိတြင္းဆုိတာဟာ သာမန္ လူေယာက်ၤားမ်ား၀င္ရင္ေတာင္ ဘုန္းက်က္သေရ
ပ်က္တယ္လုိ့ ဗုဒၶဘာသာေတြက ယူဆထားတာနဲ့ တက္တက္စင္ ကြဟေနပါတယ္။ ေဂါတမေရွ့မွာ တရား
နာေနတဲ့ ပရိတ္သပ္အလယ္မွာ မိန္းမေတြအမ်ားၾကီး ရွိေနနုိင္ပါလွ်က္နဲ့ အဲဒီမိန္းမေတြက ဗုိက္ကုိယ္ထမ
စမ္းပါပဲနဲ့ ဧရာမ နတ္တုိ့ဘုရင္ သိၾကားမင္းကလာၿပီး ကုိယ္တုိင္ထဘီထဲ၀င္ကုိက္ ရတယ္ဆုိတာဟာလည္း
ယုတၱိမတန္ပါဘူးဗ်ာ...။ၿပီးေတာ့နေႏၵာပနႏၵနဂါးမင္းခ်ြတ္ထန္းဆုိတာ ၾကည့္ပါဦး။ ဘုန္းေတာ္အနႏၵဥာဏ္
ေတာ္အနႏၵ တန္ခုိးေတာ္အနႏၵဆုိတဲ့ ေဂါတမဟာ သူကုိယ္တုိင္ေတာ့ နဂါးကုိရင္မဆုိင္ရပဲနဲ့ တပည့္ၿဖစ္တဲ့
ရွင္ေမာဂၢလန္က သူထက္ပုိၿပီး တန္ခုီးရွိရာၾကမေနဘူးလား အ၀ိဟိံသာ သူတစ္ပါးကု္ မညွင္းဆဲ ရဘူးလုိ့
ေဟာေၿပာေနတဲ့ ရွင္ေဂါတမဟာ ဘာေၾကာင့္ နဂါးကုိ ညွင္းဆဲခုိင္းရတာလဲ၊သူတပါးကုိ ထိခုိက္နစ္နာ
ေအာင္မလုပ္ရဘူးတဲ့ ရဟႏၱာ ရွင္ေမာဂၢလန္ဟာ နဂါးကုိဘာေၾကာင့္ ၿမင့္မုိရ္ေတာင္နွင့္ ဖီညွပ္ၿပီးႏွိပ္စက္
ရတာလဲ၊အဲလုိတန္ခုိး အင္မတန္ၾကီးတဲ့ ရွင္ေမာဂၢလန္ကုိ ဘာတန္ခုီးမွမရွိတဲ့ခုိးသားေတြက ရုိတ္သပ္သတဲ့
ဗ်၊တန္းခုိးေတြ ဘယ္ေရာက္ကုန္သလဲ၊ ဘယ္ေလာက္ယုတၱိကင္းမဲ့သလဲ ေရွ့စကားႏွင့္ ေနာက္စကား မညီ
ဘူးဆုိတာေတြ့ၾကၿပီမဟုပ္ပါလား။    ဦးသာဒင္သည္ ပရိတ္သပ္မ်ားကုိ ေမးခြန္းထုပ္သလုိလုပ္၍ ဆက္လက္
ေ၀ဖန္တင္ၿပၿပန္သည္။ ဆက္လက္ေရးသားပါဦးမည္။
အရွင္မုနိႏၵ

No comments:

Post a Comment