Tuesday 1 May 2012

ေက်ာက္ကြင္းအေရးေတာ္ပုံ(ၿဖစ္ရပ္မွန္) အပုိင္း ၂၅

အဲဒီတရားေတြကုိ တကယ္ယုံၾကည္လုိ့အားထုတ္ရင္တကယ္ပင္ဒီ၀ဋ္ဆင္းရဲတုိ့ရဲ့ဒုကၡသားေလာကီပုံကေန
ရင္းငုတ္တုတ္တစ္ဆက္တည္း ၿငိမ္းခ်မ္းမွဴ့အမွန္ကုိေတြ့ရမယ္။ သံသရာကလြတ္ထြက္သြားပါလိမ့္မယ္။ အဲ
ဒါဟာ ဗုဒၶေဂါတမရဲ့ သႏၵိဌိက၊ အကာလိကတရားေတာ္ရဲ့ ဂုဏ္ႏွင့္အညီၿဖစ္ပါတယ္။ကုိယ္တုိင္က်င့္ရင္က်င့္
သူရမယ္၊ သူတစ္ပါးကုိ လုပ္ေပးလုိ့မရဘူး။ ကုိယ္လြတ္ေၿမာက္ေရးအတြက္သူတစ္ပါးကလည္းလုပ္ေပးလုိ့
မရဘူး။ ကုိယ့္အဖို့ ထမင္း၀ခ်င္ရင္ကုိယ္ကုိတုိင္စားမွ ထမင္း၀မယ္ဆုိတဲ့စကားဟာ ဗုဒၶဘုရားရွင္ရဲ့ ၀ါဒအ
ဆုိအမိန့္နဲ့ ကုိက္ညီတဲ့စကားေပါ့၊ အဲဒီရွင္မႆဲခရစ္၀င္ အပုိဒ္ ၃၄ ေရာက္ေတာ့ ခရစ္ေပၚလာရၿခင္း အ
ေၾကာင္းကုိ ခရစ္ေတာ္ကုိယ္တုိင္အတိအလင္း ေၿပာဆုိခဲ့ပါတယ္။ ေၿမေပၚသုိ့ၿငိမ္သက္ၿခင္းကုိ ေစလြတ္အံ့
ေသာငွာ ငါလာသည္ဟု မထင္ၾကႏွင့္ ၿငိမ္သက္ၿခင္းကုိ ၿငိမ္သက္ၿခင္းကုိ ေစလြတ္အံ့ေသာငွာငါလာသည္မ
ဟုပ္၊ ဓါးကုိေစလြတ္အံ့ေသာငွာငါလာသတည္းတဲ့။ ၃၅ မွာေတာ့ (အေဖႏွင့္သား အမိႏွင့္သၼီး ေယာကၡမႏွင့္
ေခ်ြးမ အခ်င္းခ်င္းကြျၿပားေစခ်င္းငွာ ငါလာသတည္း) တဲ့။အဲဒါ ေယရွဴ့ခရစ္ေပၚလာရၿခင္းအေၾကာင္းပါပဲ။
အလြန္ရွင္းေနပါတယ္........အဲဒါေယရွဴ့ ခရစ္ေတာ္ရဲ့ေမတၱာေတာ္ေတြပါပဲဗ်ာ။ ဘာလုပ္ဖုိ့လာသလဲဆုိတာ
ရွင္းမေနေပဘူးလား။အဲဒါတရားတဲ့လားဗ်ာ..ဘာလုပ္ဖုိ့လာတယ္ဆုိတာ စဥ္းစားစရာလုိ့ေသးလား ဦးပဥၹင္း
ကတမင္ထြင္ၿပီးေတာ့ေၿပာတာမဟုပ္ဘူး။က်မ္းစာထဲမွာပါတဲ့အတုိင္းေၿပာရတာပါ။ကၠုသေရလလူမ်ီဳးမွတစ္
ပါး အၿခားလူမ်ီဳးကုိ ငါကယ္တင္ရန္လာသည္မဟုပ္။ ဓါးကုိေစလြတ္ရန္လာတယ္ဆုိေတာ့ ေၿပာရမွာေတာင္
ေတာ္ေတာ္ခက္ပါတယ္။-ေအး..တစ္ခုေတာ့မွန္ပါရဲ့၊ အခ်င္းခ်င္း ကြဲၿပားေစရန္၊ မုန္းတီးေစရန္ လာတယ္ဆုိ
တဲ့အတုိင္း( ေယရွဴ့ဘာသာကုိယုံၾကည္တဲ့ေန့ကစၿပီးဗမာအခ်င္းခ်င္းလဲကြဲရတယ္။ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး
ေတြလည္း ပ်က္ၿပား ရတယ္။ အေနအစားလဲကြဲတယ္။ အယူအဆလည္းကြဲတယ္။ ေသြးစည္းမွူ့လည္း ကြဲ
လုိ့ပ်က္ေနပါၿပီ)။အဲဒါခရစ္ယာန္၀ါဒရဲ့အက်ီဳးေပါ့........။ နိေပါၿပည္မွာ  သမၼာက်မ္းစာ ေနာက္ကဓါးပါတယ္
ဆုိတဲ့စကားပုံကုိရွိတယ္။ခရစ္ယာန္သာသနာၿပဳ ရဲ့ေနာက္ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့အစုီးရ လုိက္လာတယ္လုိ့ဆုိပါတယ္
ဗမာပဲ၊ ခ်င္းပဲ၊ကရင္ပဲလုိ့ ကြဲၿပားေနတာဟာ ခရစ္ယာန္၀ါဒေၾကာင့္လုိ့ အတပ္ဆုိစရာ ၿဖစ္မေနေပဘူးလား
ဦးပဥၨင္းကုိယ္တုိင္ကေတာ့ မိတ္ေဆြဓမၼဆရာမ်ားႏွင့္ တကြ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္ ၿမန္မာ-ကရင္ခ်င္းတုိ့ကုိ
ဘာသာအယူ၀ါဒပင္ကြဲၿပားေနေသာ္လည္း တၿပည္ထဲကေမြးၿပီး တမိထဲကေပါက္ဖြားတဲ့ ေသြးတူသားတူ
ေတြမုိ့မုန္းတီးဖုိ့ေဟာတဲ့တရားကုိမလုိက္နာလုိပါဘူး။ဦးပဥၹင္းအေနနဲ့ ဒီကြဲေနတဲ့စိတ္ထား ေစတနာေတြကုိ
စဥ္းစားမိၿပီးသေဘာေပါက္ေနလုိ့ ကုိယ့္ေသြးသားခ်င္းေတြပဲဆုိတဲ့ အေနနဲ့ မမုန္းပါဘူး။ ဘာသာဆုိတာက
ေတာ့ၾကီဳက္တာယုံေပါ့၊ယူၾကေပါ့၊လူမ်ီဳးခ်င္းအေနနဲ့ဘာသာေရးအေၾကာင္းၿပဳၿပီး ကြဲရတာမ်ီဳးေတာ့ဦးပဥၹင္း
မေက်နပ္ဖူး။ ကြဲခံရတာကုိမေက်နပ္တာေၿပာတာပါ။ မုန္းေတာ့မမုန္းပါဘူး။ ဦးပဥၹင္းရဲ့ ဗုဒၶေဂါတမကေတာ့
မုန္းတီးဖုိ့မေဟာခဲ့ပဲ ခ်စ္ဖုိ့ကုိသာ ေဟာေတာ္မူခဲ့တာကုိး။ မုန္းတာဟာမေကာင္းပါဘူး။ ဘာသာေရးဆုိတာ
အလြန္အေရးၾကီးတဲ့ကိစၥမုိ့ အရမ္းမယုံပဲ နက္နက္နဲနဲ အထူးစဥ္းစားၾကဖုိ့ လုိပါတယ္။မစဥ္းစားရင္မွားတတ္
ပါတယ္။လူတုိင္းမွာ လြတ္လပ္ခြင့္ရွိလုိ့ ယုံခ်င္တာကုိ ယုံနုိင္ပါတယ္။ အခုဦးပဥၹင္းေၿပာတာကုိ ယုတၱိရွိ-မရွိ
အက်ီဳးအေၾကာင္းညီ-မညီကုိသာစဥ္းစားဖုိ့ေၿပာတာပါ။ စဥ္းစားၿပီးမွယုံဖုိ့ တုိက္တြန္းလုိက္ပါတယ္။ဦးပဥၹင္း
ရဲ့ ၀ဒါကေတာ့ ကုိယ္လည္းအရမ္းမယုံခ်င္ဘူး သူမ်ားကုိလည္းပဲ အရမ္းမယုံေစခ်င္ဘူး။ နည္းနည္းေတာ့
စဥ္းစားေစခ်င္ပါတယ္။ အဲ...ဒါေပမဲ့ ဆင္ၿခင္တုံတရားနွင့္ အမွားအမွန္ကုိ ေ၀ဖန္ပုိင္းၿခားမယ္ဆုိရင္ ေတာ့
ဦးပဥၨင္းကေၿပာပါ့မယ္။ မွားသလား မွန္သလား စဥ္းစားၾကေပါ့ေလ။ ဦးပဥၨင္းတုိ့ရဲ့ ဗုဒၶဘာသာ ဆင္ၿခင္တုံ
တရားကုိ အမ်ားၾကီးအားေပးခဲ့ပါတဲ့ ဘာသာၿဖစ္ပါတယ္။
ကုိယ့္ဘာသာမယုံလုိ့ တစ္ဘက္ဘာသာ၀င္ကုိ သတ္လား.....၊ၿဖတ္လား...၊ဘယ္ေတာ့မွမလုပ္ပါဘူးမယုံ
ရင္လုိက္နာကုိးကြယ္ၾက၊ မယုံၾကည္ရင္လဲေနေပါ့။ ဦးပဥၨင္းတုိ့ရဲ့၀ါဒအရ ဦးပဥၨင္းတုိ့က မ်က္ႏွာမပ်က္ပါဘူး
ဦးပဥၹင္းတုိ့ရဲ့ ဇရပ္ေတြ၊ ေက်ာင္းေတြရွိတယ္။ ဘယ္ဘာသာ၀င္ပဲၿဖစ္ၿဖစ္ လာနုိင္တယ္။ တည္းခုိနုိင္တယ္
ဦးပဥၹင္းတုိ့က မရွိ ရွိတာ ရွာေက်ြးပါဦးမယ္။ ကုိယ့္ဘာသာယုံၾကည္ၾကပါလုိ့ မဆုိလုိပါဘူး။ ဒုကၡၿဖစ္ေနရင္
ခုိကုိးရာမရွိၿဖစ္ေနရင္ ဘယ္လူမ်ီဳးပဲၿဖစ္ၿဖစ္ လူသားအခ်င္းခ်င္းကုိ ဦးပဥၹင္းတုိ့က မ်က္ႏွာမပ်က္ေစပါဘူး
ဗုဒၶဘုရားရွင္ကလည္း သေဗၺသတၱာ သတၱ၀ါအကုန္လုံးကုိ ေမတၱာတူထားပါတယ္။ဒါလည္း ခရစ္ယာန္
ဘက္ကဓမၼဆရာၾကီးေတြသိၿပီးသားပါ။ ဟုပ္တယ္မဟုပ္လား။ ဦးပဥၹင္းတုိ့ရဲ့ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ဘုရားက ဘာမ
ဆုိမစုံစမ္း မစစ္ေဆးပဲနဲ့ အရမ္းမယုံဖုိ့ကုိေတာ့ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ခရစ္ယာန္လုိ ဇြတ္ယုံရမယ္၊မယုံ
ရင္သတ္မယ္၊ ၿဖတ္မယ္လုိ့ မေဟာပါဘူး။ လုပ္လည္းမလုပ္ရပါဘူး။ လုပ္လုိ့လည္း ေဂါတမဘုရားရွင္က
မေဟာခဲ့ပါဘူး...ခရစ္ယာန္ကေတာ့ မယုံတဲ့လူသတ္ပစ္ေလေလ လက္ခုပ္တီးေလေလ ဟုပ္ကဲ့လား
အဲဒါဟာ.ရက္စက္မူ့နွင့္ ေမတၱထားပုံခ်င္း ကြာၿခားတယ္ဆုိတာပါပဲ..(ဦးပဥၹင္းတုိ့ရဲ့ ေဂါတမရွင္ေတာ္ဘုရား
ဟာ အထင္အရွားပြင့္ေတာ္မူခဲ့ေၾကာင္း...ပါဠိေတာ္ေတြ၊ အဌကထာေတြ အစရွိတဲ့ ပါဠိဘာသာက်မ္းစာ
ေတြဖယ္ထားလုိက္ၿပီးေတာ့ အိႏၵိယ ေရွးရာဇ၀င္မ်ားအရလည္းပဲ ခုထိထင္ရွားရွိေနပါၿပီ။ ေရွ့ေဟာင္းရွာေဖြ
ေလ့လာေရး သုေတသနဌာနမ်ားကလည္း လုိက္လံရွာေဖြၿပီး တူးေဖာ္ၾကတဲ့အခါမွာ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ဘုရားရဲ့
ေမြးဖြားရာအရပ္မွာ အာေသာကမင္းၾကီးရဲ့ စုိက္ထူခဲ့တဲ့ ေက်ာက္တုိင္ၾကီးကုိ ယၡဳတုိင္ေတြ့ရပါေးတယ္။
မယုံလွ်င္ သြားၾကည့္နုိင္ပါတယ္။ ရွင္ေတာ္ဘုရား သိတင္းသုံးေတာ္မူခဲ့တဲ့ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္၊ ေဗာ
ဓိပင္စသည့္တုိ့လည္း အထင္အရွားေတြ့ၿမင္နုိင္ပါတယ္)။ ေဂါတမရွင္ေတာ္ဘုရားၿဖစ္သည့္ သိဒၶတၳမင္းသား
ဟာ မဟာသကၠရာဇ္ ၆၈-ကဆုန္လၿပည့္၊ ေသာၾကာေန့မွာ ဖြားၿမင္ေတာ္မူပါတယ္။အဲဒါရာဇ၀င္မွတ္တမ္းအ
ရတိက်ခုိင္မာၿပီးထင္ရွားေနတဲ့အတြက္ ဘယ္သူမွမၿငင္းနုိင္ပါဘူး...။ ဒီကဓမၼဆရာမ်ားလည္း ၿငင္းနုိင္မွာမ
ဟုပ္ပါဘူး..။ေယရွူ့ခရစ္ရဲ့ အတၳဳပၸတၱိကုိ ၾကည့္ၾကပါစုိ့၊ ေယရွူ့ခရစ္ဟာ ဘယ္ႏွစ္ခုႏွစ္၊ ဘယ္သကၠရာဇ္မွာ
ဖြားၿမင္ပါသလဲ-မသိဘူး၊ ဘယ္ရက္မွာေမြးသလဲ-မသိဘူး ။ဘယ့္ႏွယ္လဲဆရာတုိ့-မသိဘူးခ်ည္းပါလား။

ဒီလုိဆုိရင္ မယ္မယ္ရရမရွိေတာ့ဘူး။စဥ္းစားၾကည့္ၾကပါ။ ေယရွူ့ရဲ့ တရားေတြဘာေတြဖယ္ထားလုိက္ဦး
ဘယ္ေန့၊ ဘယ္ရက္၊ ဘယ္သကၠရာဇ္မွာ ေယရွူ့ခရစ္ဖြားၿမင္တယ္လုိ့ အတိအက် ဂဃနဏမရွိပါဘူး မသိ
ၾကဘူးမဟုပ္လား။။။ ဒီေလာကမွာ လူထဲက အလြန္ၿမင့္ၿမတ္တဲ့ ဘုရားဆုိတဲ့ ဘြျ့ထူးအၿဖစ္ကုိ ခံယူပါတယ္
ဆုိတဲ့ ဧရာမ အထင္ကရ ပုဂၢဳိလ္ၾကီးမ်ီဳးကုိ မဆုိထားနဲ့ဦး သာမန္ လူၾကီးလူေကာင္းမွန္သမွ်ေတြဟာ ေမြး
ေန့၊ ေမြးရက္၊ ေမြးလ၊ ေမြးႏွစ္၊ ေမြးသကၠရာဇ္ ရက္ခ်ဳပ္စာတမ္းဆုိတာေတြ ရွိၾကရပါတယ္။ ဒီေတာ့ကာ
ခရစ္ယာန္ဓမၼဆရာၾကီးေတြကုိ ဦးပဥၨင္းတစ္ခုကတိေပးပါတယ္။ တၿခားအေၾကာင္းေတြ ယုတၱိရွိတာ-မရွိတာေတြထားၿပီးေတာ့၊ သာမန္လူေတြကုိ တစ္ေယာက္စီတစ္ေယာက္စီ ခဲခဲယဥ္းယဥ္းစည္းရုံး ေနတာ
ေတြ၊ေဟာေၿပာေနတာေတြဆုိတာမ်ီဳးထက္၊ ယၡဳဦးပဥၨင္းလုိ ပုဂၢဳိလ္မ်ီဳးတစ္ေယာက္က ခရစ္ယာန္ဘက္ကုိ
ကူးေၿပာင္းတယ္ဆုိရင္ ဆရာၾကီးမ်ား ေက်နပ္အားရစရာမေကာင္းပါလား။ ဆရာၾကီးတုိ့ရဲ့ ေခရွူ့ခရစ္ဟာ
ဘယ္ေန့၊ ဘယ္ရက္၊ ဘယ္လ၊ ဘယ္အခ်ိန္၊ ဘယ္သကၠရာဇ္မွာ ေမြးတယ္ဆုိတဲ့ ရက္ခ်ဳပ္ကုိမွန္ေအာင္အ
တိအက်ေၿပာနုိင္မယ္ဆုိရင္..ဦးပဥၨင္းက..ေဟာဒီသကၤန္းကုိ ဒီေနရာမွာတင္ပဲ တစ္ခါတည္းခ်ြတ္ပုံခ်ခဲ့ၿပီးအ
ၿပီးတုိင္ ခရစ္ယာန္ဘာသာဘက္ကုိ ၀င္လုိက္မယ္။...ကဲေၿပာၾကစမ္း၊တစ္ခါတည္းကုိ ေနရာမေၿပာင္း၀င္
လုိက္ပါ့မယ္ ဟုပ္ပလား...။(ရွည္လ်ားေသာ..ၾသဘာသံၾကီး ဆူညံသြားသည္)
".....ကဲ..အခ်ိန္လည္းေစ့ကာနီးပါၿပီ။ မဆင္းမိေဟာဒီ ေက်ာက္ကြင္းရြာနဲ့ ေညာင္ပင္သာရြာ၊ဓမၼဆရာၾကီး
ဦးေရြႊေအာင္ကုိ အနည္းငယ္မွာခဲ့ခ်င္ပါတယ္။ ဆရာေရးတဲ့ စာအုပ္ကေလးရဲ့ ေနာက္ဆုံးမွာပါတဲ့ ပါဠိေလး
ဟာ ဘယ္ပါဠိေတာ္၊ ဘယ္က်မ္းမွာ ပါတယ္ဆုိတာကုိ တဆိတ္ေလာက္ညြန္းၿပေစခ်င္ပါတယ္...ဦးပဥၹင္း
ဟာ အေတာ္ကေလး ပိဋကတ္ေတာ္ဆုိင္ရာ  ပါဠိစာေပမ်ားကုိ ႏွံ့စပ္ေအာင္သင္မွတ္ခဲ့ပါတယ္။ က်က်နန
လည္း လုိက္စားခဲ့ဖူးပါတယ္။ကုိယ္တုိင္လည္းစာေပပုိ့ခ်ခဲ့ဖူးပါတယ္ သုိ့ေသာ္လည္း အဲဒီဦးေရြႊေအာင္တုိ့
စာအုပ္ထဲမွာပါတဲ့ ပါဠိကုိေတာ့ မေတြ့ဖူးပဲၿဖစ္ေနတယ္။ အခုဒီစင္ေပၚမွာ သံဃာေတာ္ (၂၀၀)ခန့္ရွိပါတယ္
အဲဒီကုိယ္ေတာ္မ်ားလည္း အဲဒီပါဠိကုိ မေတြ့ခဲ့ဖူးၾကပါလုိ့ မိန္ၾကပါတယ္။အဲဒီေတာ့ဦးပဥၨင္းနွင့္တကြဒီၤသံ
ဃာေတာ္မ်ားပါ မွတ္သားၾကရေအာင္ တဆိတ္ေလာက္ အဲဒီပါဠိကေလးပါတဲ့ ပိဋကတ္က်မ္းစာအုပ္ကုိ
ေက်းဇူးၿပဳၿပီးညြန္းေစလုိပါတယ္။  ပါဠိကေတာ့........
                                   ဓုရဒါရ မနာရေမၼ၊ ဂီတိကေမၼ ရေတာဘိကၡဳ
                                  ဂိဇၥ်ကုေဋေသလံေပတံ၊ ၀ါတံဘိကၡဳအတိႆတိ။ တဲ့
                                 အဲဒါ ဦးပဥၨင္းတုိ့ရဲ့ ပါဠိေတာ္မ်ားမွာပါတယ္ဆုိရင္ ပါဠိေတာ္စာအုပ္မ်ားၿဖစ္ပါက
ဘယ္က်မ္း စာအုပ္၊ ဘယ္မ်က္နွာ ၊ဘယ္နံပါတ္၊ ေပစာၿဖစ္မယ္ဆုိရင္လည္း ေက်ာဘက္၊၀မ္းဘက္၊က-ခ်ပ္
ကာ-ခ်ပ္၊ ဘယ္အဂၤါစသည္ၿဖင့္ ညြန္ၿပရရုိးရွိပါတယ္။ဒါကေလးကုိၿဖင့္ ဓမၼဆရာ ဦးေရြႊေအာင္ႏွင့္တကြေသာ
ဦးသာဒင္ အစရွိတဲ့ မိတ္ေဆြၾကီးမ်ားက အထူးပဲဂရုစုိက္ၿပီးညြန္ၿပေစလုိပါတယ္။ ယၡဳလုိဘာသာ၀ါဒဆုိင္ရာ
ၿပီဳင္ပြဲၾကီးမ်ီဳးကုိ ေတြ့ၾကဳံရသၿဖင့္ ဦးပဥၨင္းအေနနဲ့ေရာ၊အခုဒီမွာ ရွိၾကတဲ့ သံဃာေတာ္မ်ားအေနနဲ့ပါ ရွဴံးတာ
တုိင္တာ ပဓာနမထားပဲ အထူး၀မ္းေၿမာက္ၾကပါတယ္။ေ နာင္ကုိလည္း ဒီလုိ ဘာသာေရး၀ါဒၿပီဳင္ပြဲမ်ီဳးေတြ
ကုိ နယ္တုိင္း၊ ရြာတုိင္း၊ ၿမီဳ့နယ္တုိင္းဆုိသလုိၿဖစ္ေၿမာက္ေအာင္ က်င္းပနုိင္ၾကပါေစလုိ့ အာသီသၿပဳရင္းနိ
ဂုံးခ်ဳပ္လုိက္ပါတယ္။ (ရွည္လ်ားေသာၾသဘာသံၾကီး)
             "ပထမပုိင္း ႏွစ္နာရိဗုဒၶဘာသာဘက္မွ ေၿပာၿပီးသြားၿပိၿဖစ္ပါ၍ ေနာက္ပုိင္း၊ အခ်ိန္ ႏွစ္နာရီတြင္
ခရစ္ယာန္ေခါင္းေဆာင္မ်ားက ေ၀ဖန္ေခ်ပကာ ေဟာေၿပာရပါတာ့မည္ဟု သဘာပတိ ဦးေရြႊမွန္ကေၾက
ၿငာလုိက္၏ ထုိသုိ့သဘာပတိက ေၾကၿငာၿပီးသည္နဲ့တၿပိဳင္တည္း မ႑ပ္အတြင္းရွိ လူမ်ားကလည္းအၿပင္
သုိ့ထြက္ရန္ ေနရာမွထကုန္ၾကသည္. ထုိအထဲ၌ ခရစ္ယာန္မ်ားပါ  ပါ၀င္သည္။ ေနာက္ပုိင္းေဟာေၿပာ
မည့္ ခရစ္ယာန္ေခါင္းေဆာင္ ဦးသာဒင္သည္ တရားေဟာစင္ေပးသုိ့တက္လာ၏ ပရိသတ္မ်ားကထြက္
ၿမဲထြက္ေနၾကၿပန္သည္။ "နားမေထာင္ခ်င္ဘူး" ဟူေသာအသံမ်ားမွာ မ႑ပ္ၾကီးတစ္ခုလုံး ညံေလၿပီ။ သဘာပတိႏွင့္ ဦးသာဒင္တုိ့ပါ ဆုံးေအာင္နားေထာင္ၾကပါ...ဟုေၿပာၾကေသာ္လည္း လူအေတာ္မ်ားမ်ား
မွာ အၿပင္သုိ့ ေရာက္ေနၾကေလၿပီ။မ႑ပ္ၾကီးထဲ၌ ထသူကထ ထုိင္သူကထုိင္ ထြက္သူကထြက္၊ေအာ္
သူကေအာ္ႏွင့္ ဆူညံရွဴပ္ေထြးေနေလေတာ့သည္။ ဦးသာဒင္သည္ စကားမေၿပာနုိင္ပဲ ေငးၾကည့္ၿပီးသာ
ရပ္ေနရေတာ့၏ သဘာပတိ ဦးေရြႊမွန္က ဆုံးေအာင္နားေထာင္ၾကပါရန္ တေက်ာ္ေက်ာ္ ေအာ္ဟစ္ေန
ေသာ္လည္း ပရိသတ္ၾကီး၏အသံကုိမေပါက္နုိင္ေအာင္ၿဖစ္ေနသည္။ဤတြင္တာ၀န္ယူေစာင့္ေနရေသာ
ၿပည္ခရုိင္ရဇ၀တ္၀န္ၾကီးကုိ သဘာပတိကလွမ္း၍ ေမတၱာရပ္ခံေပးရန္ ေၿပာသၿဖင့္ ရဇ၀တ္၀န္ၾကီးဦးၾကင္
ကုိယ္တုိင္ တရားစင္ေပၚသုိ့တက္ၿပီး ပရိသတ္အား ဆုံးေအာင္နားေထာင္ၾကပါ မၿပန္ၾကပါနဲ့ဦး၊ႏွစ္ဘက္
စကားကုိ ကုန္ဆုံးေအာင္နားေထာင္ၾကပါဦး၊ ၿပန္ထုိင္ၾကပါ၊ ၿပန္ထုိင္ၾကပါ။ အထူးေမတၱာရပ္ခံပါတယ္
ဟုေၿပာေလသည္။   သုိ့ရာတြင္ လူထုပရိသတ္ၾကီးမွာ ၿပန္မထုိင္ၾကပဲ ရပ္ၿပီးသာၿပန္ၾကည့္ေနၾကသၿဖင့္
ဗုဒၶဘာသာဘက္မွ ဆရာၾကီး ဦးကြန့္ကပါ စင္ၿမင့္ေပၚသုိ့တက္ၿပီး ပရိသတပ္မ်ားအား ႏွစ္ဘက္အစုံနား
ေထာင္ၿပီးမွ မိမိတုိ့သေဘာအေလွ်ာက္ဆုံးၿဖတ္ၾကပါ။ တစ္ဖက္သပ္မၿဖစ္ၾကပါနဲ့ အားလုံးၿပန္ထုိင္ၾကၿပီး
ခရစ္ယာန္ေခါင္းေဆာင္ၾကီးမ်ားရဲ့ ရွင္းလင္းေခ်ပခ်က္မ်ားကုိ နားေထာင္ၾကပါဦး၊ဗုဒၶဘာသာဘက္မွလူ
ၾကီးတစ္ဦးအေနနဲ့ အထူးပဲေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါေၾကာင္းစသည့္တုိ့ကုိေအာ္ဟစ္ေပးၿပန္သည္။သုိ့ေသာ္
ပရိသတ္ကားထြက္ၿမဲပင္..."နားမေထာင္ခ်င္ဘူး" ဟူ၍ၿပန္ေအာ္ရင္း မ႑ပ္အၿပင္ဘက္သုိ့သြားေနၾက
ေလသည္။ ဗုဒၶဘာသာ သဘာပတိ ေတာင္ငူဆရာေတာ္ကဆုံးေအာင္နားေထာက္ၾကပါဦးဟုတစ္ခြန္းသာ
ေအာ္ဟစ္ေၿပာၾကည့္ေသာ္လည္း အသံကမေပါက္နုိင္ၿဖစ္ေနသည္။သုိ့ႏွင့္ရာဇ၀တ္၀န္ၾကီးကုိယ္တုိင္က
ဆရာေတာ္အရွင္ဥကၠ႒အား ေခတၱမွ်ၾကြၿပီး ကူညီေမတၱာရပ္ခံေပးပါရန္ ေလွ်ာက္သၿဖင့္ ဆရာေတာ္တ
ရားစင္ေပၚသုိ့တဖန္တက္ၿပီး......အားလုံးေသာပရိသတ္ကုိ ဦးပဥၨင္း ေမတၱာရပ္ခံပါရေစ။ ကုိးကြယ္မွူု၊
မကုိးကြယ္မွူ့ဆုိတဲ့ ယုံၾကည္ခ်က္မ်ီဳးဆုိတာ ဘယ္သူမွ တုိက္တြန္းလုိ့ရတာမဟုပ္ပါဘူး။ မိမိတုိ့သေဘာ
အေလွ်ာက္သာဆုံးၿဖတ္ရမယ့္ ကိစၥၿဖစ္ပါတယ္။ ယူတာမယူတာအပထားၿပီး ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ေၿပာၾကေဟာ
ၾကတာကုိဆုံးေအာင္နားေထာင္ၾကပါလုိ့ ဦးပဥၨင္းအထူးပဲ ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္ဟု ေမတၱာရပ္ခံသၿဖင့္အ
ခ်ီဳ့ေသာ ပရိသတ္က ၿပန္ထုိင္ၾကသည္။ ထြက္ၿပီးသူမ်ားကမူ ၿပန္လွည့္ၾကည့္ၿပီး ေဘးမွာရပ္ေနၾကသည္။
သုိ့ႏွင့္ မထြက္ရေသးသူမ်ားမွာ မ႑ပ္ထဲတြင္ ရပ္ၾကည့္ေနၾကၿပီး ၿပန္ထုိင္သူကနည္းေန၏ ဆရာၾကီး
ဦးကြန့္ႏွင့္ ရာဇ၀တ္၀န္ၾကီးကပါ ၿပန္ထုိင္ေအာင္ေမတၱာရပ္ခံေပးပါဘုရား ဆရာေတာ္အမိန့္ရွိရင္ ရပါလိမ့္
မည္ဟုေလွ်ာက္ထားၿပန္သၿဖင့္ ဆရာေတာ္က ထပ္မံ၍ ေမတၱာရပ္ခံရၿပန္သည္။ အားလုံးေသာ၊ဒကာ၊
ဒကာမအေပါင္းတုိ့.... ဦးပဥၹင္းအထူးေမတၱာရပ္ခံပါရေစ၊ဘာသာဆုိတာ ကုိယ္ၾကီဳက္မွကုိယ္ယူရပါတယ္
အတင္းယူခုိင္းလုိ့ ရတာမ်ီဳးမဟုပ္ပါဘူး ယူတာ၊မယူတာပရိသတ္သေဘာပါ။ႏွစ္ဘက္စလုံးဆုံးေအာင္
ေတာ့ နားေထာင္ၾကပါဦး။ ဦးပဥၹင္းအထူးပဲေမတၱာရပ္ခံပါတယ္။ တဆိတ္ၿပန္ထုိင္ၾကပါနားေထာင္ၾကပါဦး
ဦးပဥၹင္းေမတၱာရပ္ခံပါတယ္..ေနာက္ထပ္တစ္ၾကီမ္ဆရာေတာ္ေမတၱာရပ္ခံတဲ့အခါမွရပ္ေနသူအမ်ားအၿပား
ပင္ၿပန္ထုိင္ၾကသည္။သိသာသည္မွာ ရပ္ေနေသာခရစ္ယာန္ပရိသတ္မ်ားပင္ ၿပန္ထုိင္ၾကသည္ကုိေတြ့ၿမင္
ရသည္။ဤတြင္မွ ဆရာေတာ္ေဟာစင္မွၿပန္ဆင္းရင္း...ကဲဆရာတုိ့ေဟာပါေတာ့နားေထာင္ၾကပါလိမ့္မယ္
ေဟာသာေဟာပါ ဟုေၿပာလုိက္မွ ဦးသာဒင္တရားေဟာစင္ေပၚသုိ့ ၿပန္တက္နုိင္ေပေတာ့သည္။ သုိ့ရာတြင္
လူအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေဘးမွာသာမတ္တတ္ရပ္၍နားေထာင္ေနၾကေလသည္။မႏၱေလးဦးသာဒင္က.....
ဆရာေတာ္ ေကာက္နုတ္သုံးသပ္သြားေသာ သမၼာက်မ္းစာပါ အခ်က္အလက္မ်ားကုိၿပန္လည္ရွင္းလင္း
ေခ်ပသည္။ သုိ့ရာတြင္..ဦးတည္ခ်က္မမွန္တဲ့ ကေမာက္ကမ ကေပါက္ကခ်ာၿဖစ္ေန၍ေနေလသည္..။
ပရိသတ္ကုိေမတၱာရပ္ခံလုိက္၊ ေဟာေၿပာလုိက္နဲ့ပင္ မိမိလုိရင္းမေရာက္ အေမးတၿခားအေၿဖတစ္ၿခား
ၿဖစ္ေနေလသည္ ေရေရရာရာခရစ္ေတာ္အေၾကာင္းကုိပင္မေၿပာၿပနုိင္ပဲၿဖစ္ေနေလေတာ့သည္ ညေန (၄)နာရိထုိး၍ အခ်ိန္ေစ့သြားသၿဖင့္ သဘာပတိက ေဟာေၿပာပြဲၾကီးၿပီးဆုံးေၾကာင္းကုိ ေၾကၿငာလုိက္
ရေတာ့သည္။ ဤတြင္ေက်ာက္ကြင္းအေရးေတာ္ပုံၿပီး၍ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားၿဖစ္ၾကေလသည္။

ေမတၱာရပ္ခံခ်က္..ဒီေက်ာက္ကြင္းအေရးေတာ္ပုံစာအုပ္အား PDF ဖုိင္မွတဆင့္ ၀င္းစစ္ေတြႏွင့္
ေရးသားခ်က္ကုိၿပန္လည္၍ ၀င္းအင္း၀ႏွင့္ေရးထားပါသည္။ ထုိ့ေၾကာင့္ဒီစာေပမ်ားကုိ ကူးယူမွ်
ေ၀ခ်င္ပါက ဒီသု၀ဏၰဘူမိဆုိဒ္ကုိပါ ေရးသားတင္ၿပ၍ၿပန္လည္မွ်ေ၀ေစခ်င္ပါသည္...။အားလုံး
ပဲစာဖတ္သူပရိသတ္အေပါင္းမီမီတုိ့ရဲ့ဘ၀ေတြကုိ ကုိယ္ပုိင္ အသိ ကုိယ္ပုိင္ဥာဏ္မ်ားၿဖင့္ေတြး
ေခၚၾကံဆကာ ယုံၾကည္ကုီးကြယ္မွူ့မ်ားမွသည္။ ဘ၀ခရီးကုိအေႏွာင္အဖြဲ့အတားအဆီးကင္းမဲ့
စြာၿဖတ္သန္းနုိင္ၾကပါေစလုိ့ ဦးဇင္းကေမတၱာပုိ့ဆုေတာင္းေပးလုိပ္ပါသည္အရွင္မုနိႏၵ (ပန္းထုိ )
................ဗုဒၶသာသနံစီရံတိဌတု.............။






No comments:

Post a Comment