Thursday 6 February 2014

ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔၏ ဖူးေမ်ွာ္ရာရွစ္ဌာန အပုိင္း ( ၅ ၄ )

သကၤႆသည္တကမၻာလုံးမွ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔၏ ဖူးေၿမာ္ရာဌာနတစ္ခု ၿပန္ၿဖစ္လာပါၿပီ။ သက်ာမ်ီဳးႏြယ္
အပါအ၀င္ၿဖစ္ၾကသည့္ လူမ်ားသည္ မိမိတုိ႔ေတာက္ေၿပာင္ခဲ့ေသာ အတိတ္ကုိေအာက္ေမ့လွ်က္ဂုဏ္ယူ
၀င့္ၾကြားကာ ဗုဒၶဘာသာကုိ ၿပန္လည္ခုိလွုံလာၾကၿပီး။ အရွင္ေဂါတမ သိဒၶတၳ၏ မ်ီဳးႏြယ္စုမ်ားႏွင့္ဧကရာဇ္
ဘုရင္ အာေသာက၏ အမ်ီဳးအႏြယ္မ်ားၿဖစ္ၾကေသာ ႆကီ၊ ေမာ္ရိယကုႆ၀ါဟ၊ေသနိယႏွင့္မာလီအမ်ီဳးမွ
လူတုိ႔၏လက္မ်ား
မွ သကၤႆကုိၿဗဟၼဏတုိ႔၏လက္ေအာက္မွလြတ္ေၿမာက္လာေစနုိင္ရန္ ဘာသာေရးတုိက္
ပြဲကုိဆင္းႏြဲေနၾကၿပိ။ ယၡဳႏွစ္သိတင္းက်ြတ္လၿပည့္ေနတြင္က်င္းပခဲ့ၾကသည္။ဗုဒၶညီလာခံတစ္ရပ္တြင္တက္
ေရာက္လာခဲ့ၾကသည့္ သိန္းႏွင့္ခ်ီ၍ လူထုပရိႆပ္သည္ သကၤႆလြတ္ေၿမာက္ေရးကုိ အစုီးရထံတညီတ
ညြတ္အဆုိၿပဳေတာင္းခံလြာပုိ႔ေပးေၾကာင္းသိရွိရပါသည္။ ဤဘုမၼိေၿမကုိ ႆက်အႏြယ္ဗုဒၶဘာသာလွဳပ္ရွား
မွူတစ္ရပ္ၿဖင့္ၿဗာဟၼဏတုိ႔၏ဘာသာေရးခ်ဳပ္ခ်ယ္မွူ႔ေအာက္မွာ သကၤႆက မၾကာမွိအနာဂါတ္တြင္လြတ္
ေၿမာက္လာမည္ဟု ယုံၾကည္ရပါသည္။ ခမည္းေတာ္မင္းၾကီး သုေဒၶါဓနႏွင့္တကြ မယ္ေတာ္ မဟာမာယာေဒ
၀ီတုိ႔အားမြန္ၿမတ္သည့္ အမွတ္တရအၿဖစ္ ရွင္ဗုဒၶသည္ သစၥာဓမၼတရားကုိ ေဟာၾကားခဲ့ေလသည္။သကၤႆ
တြင္ ၿပိဳပ်က္ ပ်က္စီးေနၿပီး ၀ိဟာရေနရာတြင္ဟနုမာန္ႏွင့္ သွ်ိ၀တုိ႔၏ရုပ္ထုတည္လုိက္ေပးၿခင္းမွာ ၿဗာဟၼဏ
တုိ႔လွည့္ကြက္မ်ားၿဖစ္ေၾကာင္းယူဆရပါသည္။ ဗုဒၶဓမၼပ်က္သုန္းရၿပီးေနာက္ ဗုဒၶဘာသာေလာကတြင္စံၿပဳစံ
ထားအပ္သည့္ ပုဂၢဳိလ္ထူး ပုဂၢဳိလ္ၿမတ္တုိ႔ကုိ ဘာသာ၀င္မ်ားလုံး၀ေမ့သြားေအာင္ အၾကံအစည္ရွိရွိလုပ္သြား
သည့္လုပ္ရပ္မ်ားသည္ ကဲ့ရဲ့ဖြယ္ရာပင္ၿဖစ္ပါသည္။ ၀ိႆရီ-ဟူသည့္စကားလုံးမွာ ေမ့ေပ်ာက္ခံရသည့္သူ
ဟူ၍ အဓိပၸယ္ရပါသည္။ ၀ိႆရီဟူေသာစကားလုံးသည္ မယ္ေတာ္မာယာေဒ၀ီကုိ ကုိယ္စားၿပဳသည္သုိ႔
ေသာ္"၀ိႆရီေဒ၀ီ"မွာ ၿဗာဟၼဏအႏြယ္၀င္ ေဒ၀ီတစ္ဦးၿဖစ္ေၾကာင္း၀ါဒၿဖန္႔၍၎ေဒ၀ီရုပ္ထုကုိ ကုိးကြယ္
ခုိင္းထားပါသည္။ သမုိင္းကုိလွည့္ၿခင္း ညာၿခင္းတုိ႔မွာ ဆက္လက္တည္ရွိေနလိမ့္မည္မဟုပ္ဟုယုံၾကည္ရ
ပါသည္။
              ဗုဒၶဘာသာအဖြဲ႔အမ်ီဳးမ်ီဳးႏွင့္ ဘာသာ၀င္ရဟန္းသံဃာမ်ားက သကၤႆႏွင့္ ပတ္၀န္းက်င္တြင္
သာသနာအက်ီဳးၿပဳ ၿပည္သူအက်ီဳးၿပဳလုပ္ငန္းမ်ားကုိ တုိးခ်ဲ႔လုပ္ကုိင္ၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ ၀ိေရာဓိမ်ားထုိး
ႏွစ္ခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ဗုဒၶဓမၼတုိးတက္ဖြံ့ၿဖဳိးမွူ႔အတြက္လုပ္ငန္းမ်ား အေၿခတည္ေအာင္ ယေန႔တုိင္ေအာင္မ
လုပ္ေဆာင္နုိင္ေသးပါ။ သုိ႔ေသာ္သီရိလကၤာမွ ဆရာေတာ္ဦးဥာဏ္ရတနာ သကၤႆသုိ႔ၾကြေရာက္လာက
တည္းက အေနေကာင္းရာဘက္သုိ႔ ဦးတည္လာေနၿပီၿဖစ္သည္။ ဆရာေတာ္၏ ခ်စ္ၿမတ္နုိးဘြယ္ရာၿဖစ္ေန
သည့္ဆက္ဆံေရးႏွင့္က်င့္ၾကံမွူ႔ ေႏွာင္ၾကိဳးမဲ့ အမ်ားအက်ီဳးၿဖစ္ေစသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကုိ နယ္သူနယ္သား
မ်ားက အားရသၿဖင့္အမ်ား၏ေထာက္ပံ့ ကူညီမွူ႔မ်ားရေအာင္ စည္းရုံးနုိင္ၿခင္းသည္ ခ်ီးမြႊမ္းစရာေကာင္းေန
ပါသည္။ ဆရာေတာ္ဦးဥာဏ္ရတနာ၏ မနားမေနၾကိဳးစားမူေၾကာင့္ သကၤႆ၌ ၾကီးက်ယ္ခန္းနားလွသည့္
၀ိဟာရေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းႏွင့္ ဧည့္ေဂဟာတည္ေဆာက္ၿပီးသည္ၿဖစ္သည္။ နုိင္ငံအတြင္းႏွင့္ ၿပည္ပနုိင္ငံ
မွလာေရာက္ၾကသည့္ ဘုရားဖူးခရီးသည္မ်ား စိတ္ခ်မ္းသာ ကုိယ္ခ်မ္းသာ တည္းခုိနုိင္ေအာင္ လုိေလေသး
မရွိအေဆာင္အေယာင္ၿပည့္ၿပည့္စုံစုံစိမံထားနုိင္ၿပီၿဖစ္သည္။
         ကာလရွည္စြာကြယ္ေပ်ာက္ေန႔သည့္ သကၤႆကုိ ကမၻာ့အလယ္တြင္ၿပန္လည္၍ သူ႔ေနရာႏွင့္သူ
ရနုိင္ေအာင္လုပ္ေပးထားသည့္ ပထမလူမွာ Gen Cunnigham ပင္ၿဖစ္သည္။ သူသည္ ၁၈၇၆ ခုႏွစ္တြင္
ဤေနရာကုိ ပထမဦးစြာ ရွာေဖြေတြ႔ခဲ့ပါသည္။ ယေန႔သကၤႆသည္ ေက်ာက္ရုပ္ထု ေၿမရုပ္ထုအၾကြင္း
အၾကံတုိ႔ၿဖင့္ ၿပည့္လ်ံလွ်က္ရွိသည္။ တရုတ္ခရီးသည္မ်ား၏မွတ္တမ္းတြင္ေဖာ္ၿပထားသည့္ အာေသာက
ေက်ာက္တုိင္ကုိ ယေန႔တုိင္အထိ ရွာမေတြ႔ၿဖစ္ေနသည္။ ၿပတ္က်ီဳးေနသည့္ ထုိေက်ာက္တုိင္၏ထိပ္တြင္
ဟာထီဆင္တစ္ေကာင္၏ရုပ္ထုတစ္ခုတင္ထားေၾကာင္းေတြ႔ရသည္။ ထုိေက်ာက္တုိင္၏ အစိတ္အပုိင္းႏွင့္
ဆင္ရုပ္ထုတုိ႔ကုိ ၀ိႆရီေဒ၀ီ ဘုရားေက်ာင္းနားမွာ လုံၿခဳံစြားသိမ္းဆည္းထားသည္။ ထပ္ပုိင္းမွာ ေမာရိယ
ေခတ္က သုတ္ထားသည့္ ေပါလစ္ေဆးမ်ား ယၡဳအခ်ိန္အထိ အေရာင္ပ်က္ၿခင္းမရွိပဲ ေတာက္ပၿမဲ ေတာက္ပ
ဆဲၿဖစ္သည္။ သကၤႆမွာ တူးေဖာ္ရရွိထားသည့္ ဆင္းတုေတာ္မ်ားႏွင့္ အၿခးေရွ့ေဟာင္းသုေတသနပစၥည္း
မ်ားၿပည္နယ္အစုီးရရုံးဆုိင္ရာလက္ခေနာင္းၿမိဳ႔အစုီးရၿပတုိက္ ကလာကတၱာၿမိဳ႔ရွိ ဘာရတိယၿပတုိက္တုိ႔မွာ
အၿခားေရွ့ေဟာင္းသုေတသနဆုိင္ရာ ပစၥည္းမ်ား ၿပည္နယ္အစုီးရရုံးဆုိင္ရာ လခေနာင္းၿမိဳ႔ အစုီးရၿပတုိက္
ကလကတၱားၿမိဳ႔ရွိ ဘာရတိယ ၿပတုိက္တုိ႔မွာ ထိန္းသိမ္းၿပထားပါသည္။ အခ်ိဳ႔အခ်ိဳ႔ေသာ တန္ဘုိးရွိသည့္
ဆင္းတုေတာ္မ်ားႏွင့္ေရွးေဟာင္းအဆက္ဆက္မွ သုံးစြဲခဲ့ၾကသည့္ ေရြႊ၊ေငြ၊ေၾကး၊ဒဂၤါးမ်ားကုိ သကၤႆေန
စႏၵီကာပရဆပ္ ဒိကၡီ(သ္)၏ ကုိယ္ပုိင္ၿပတုိက္၌ စုစည္းၿပသထားပါသည္။
ဆက္လက္ေရးသားပါဦးမည္။
အရွင္မုနိႏၵ(ပန္းေထာ္)

No comments:

Post a Comment