Monday 22 September 2014

( သိၾကားမင္းေမး၍ ဘုရားရွင္ေျဖသည္ )

( သိၾကားမင္းေမး၍ ဘုရားရွင္ေျဖသည္ )

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ မာဂဓတုိင္း ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္၏ အေရွ႕အရပ္၊ အမၺသ႑ အမည္ရွိေသာ ပုဏၰားရြာ၏ ေျမာက္အရပ္ ေ၀ဒိယကေတာင္ ဣႏၵသာလ ဂူ၌ သီတင္းသုံး ေနေတာ္မူစဥ္က ျဖစ္ပါ၏။ နတ္ျပည္ ေျခာက္ထပ္ကုိ အစုိးရေတာ္မူေသာ နတ္တုိ႔၏အရွင္ သိၾကားမင္းသည္ ဘုရားရွင္ ထုိဣႏၵသာလ ဂူတြင္ သီတင္းသုံး ေနထုိင္ေတာ္ မူသည့္ သတင္းကုိ ၾကားသိၿပီး မိမိသႏၲာန္၌ ျဖစ္ေပၚလ်က္ ရွိသည့္ သံသယမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေမးျမန္း ေလွ်ာက္ထားလုိသည့္ စိတ္ကူး ျဖစ္ေပၚခဲ့၏။ ထုိအႀကံ ေၾကာင့္ပင္ သိၾကားမင္းသည္ အျခံအရံ ပရိတ္သတ္ မ်ားႏွင့္အတူ ဘုရားရွင္ ရွိေတာ္မူရာ အရပ္သုိ႔ ေရာက္ရွိလာၿပီး ဘုရားရွင္၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ မိမိ သိလုိသည္မ်ားကုိ ေမးေလွ်ာက္ေလ၏။

ထုိသုိ႔ သိၾကားမင္း ေမးသျဖင့္ ဘုရားရွင္ ကုိယ္တုိင္ ေျဖၾကား ေဟာေတာ္မူ ေပးမႈကုိ သုတၱန္အမည္ တစ္ခုအျဖစ္ မွတ္တမ္း တင္ထားပါ၏။ ထုိသုတၱန္၏ အမည္ကား “သကၠပဥွ“ သုတ္ေတာ္ပင္ ျဖစ္ပါ၏။ သကၠဟူသည္ သိၾကားဟု အဓိပၸါယ္ရၿပီး ပဥွသည္ကား အေမး ပုစၧာဟု အဓိပၸါယ္ရ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အလြယ္ နားလည္ႏုိင္ေစရန္ ဤေနရာ၌ “သိၾကားမင္း ေမး၍ ဘုရားရွင္ ေျဖသည္“ ဟူ၍ ေခါင္းစဥ္ တစ္ခုတပ္ကာ သိၾကားမင္းႏွင့္ ဘုရားရွင္တုိ႔၏ အေမးအေျဖ မ်ားကုိ မွတ္သားနာယူ ၾကည္ညိဳၿပီး လုိက္နာ က်င့္သုံးႏုိင္ရန္ အမ်ားနားလည္ႏုိင္မည့္ စကားအသုံးမ်ားျဖင့္ တစ္ဆင့္ျပန္လည္ မွ်ေ၀ေပးျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ပရိတ္သတ္ အျခံအရံမ်ားျဖင့္ ဘုရားရွင္ထံ ေရာက္လာသည့္ သိၾကားမင္းသည္ ဘုရားရွင္ကုိ ဖူးေျမာ္ၿပီး မိမိ သိလုိသည္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဘုရားရွင္ထံမွ ခြင့္ျပဳခ်က္ကုိ ရယူကာ ေမးခြန္းမ်ား စတင္ ေမးေလွ်ာက္ ေလေတာ့၏။

သိၾကားမင္းအေမး…
“အရွင္ဘုရား ေလာကရွိ လူနတ္ျဗဟၼာ အသုရာႏွင့္ နဂါးဂႏၶဗၺ စသူတုိ႔ဟာ တစ္ဦးအေပၚ တစ္ဦး ရန္ၿငိဳးကင္းၾကေစဖုိ႔၊ ဒဏ္ထားျခင္းကင္းၾကေစဖုိ႔၊ ရန္ကင္းၾကေစဖုိ႔၊ စိတ္ဆင္းရဲျခင္း ကင္းၾကေစဖုိ႔၊ အမ်က္ထြက္ျခင္း ကင္းၾကေစဖုိ႔ စသျဖင့္ လုိလား ေတာင့္တၾက ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီလုိ လုိလားေတာင့္တ ၾကေပမယ့္လည္း တစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦး ရန္ၿငိဳးေတြ ဖဲြ႔ၾက၊ ဒဏ္ခတ္ၾက၊ ရန္ျပဳၾက၊ စိတ္ဆင္းရဲေအာင္ လုပ္ၾက၊ အမ်က္ထြက္ေအာင္ လုပ္ၾကပါတယ္။ ဒီလုိေတာင္တေပမယ့္ ေတာင့္တတုိင္း ျဖစ္မလာတာဟာ ဘယ္လုိ အေႏွာင္အဖဲြ႔ေၾကာင့္ ပါလဲဘုရား…“

ျမတ္စြာဘုရားအေျဖ…
“နတ္တုိ႔အရွင္ သိၾကားမင္း ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါ ေတြဟာ တစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦး သိၾကားမင္းေျပာတဲ့ ဆႏၵမ်ားနဲ႔ လုိလား ေတာင့္တေပမယ့္ သူတုိ႔ လုိလားေတာင့္တတုိင္း ျဖစ္မလာရ တာဟာ သူတုိ႔သႏၲာန္မွာ ရွိေနၾကတဲ့ ဣႆာမစၧရိယ သံေယာဇဥ္ေတြ ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဣႆဆုိတာ သူတပါးအေပၚ မနာလုိျခင္းျဖစ္ၿပီး မစၧရိယ ဆုိတာကေတာ့ မိမိမွာရွိတဲ့ အရာေတြမွာ ၀န္တုိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္“

သိၾကားမင္း…
“အရွင္ဘုရား ဒီလုိဆုိရင္ ဒီဣႆာ မစၧရိယတုိ႔ရဲ႕ အေျခခံ အေၾကာင္းတရား၊ တုိးတက္ျဖစ္ပြားရာ အေၾကာင္းတရား၊ ထင္ရွားျဖစ္ေပၚရာ အေၾကာင္းတရား၊ စတင္ျဖစ္ေပၚရာ အေၾကာင္းတရားဟာ ဘာေၾကာင့္ ျဖစ္ရၿပီး ဘယ္လုိ တရားမ်ားရွိရင္ ဒီဣႆာ မစၧရိယ ျဖစ္တတ္ၿပီး ဘယ္လုိတရားမ်ား မရွိပါက ဒီတရားမ်ား မျဖစ္တတ္ပါလဲ ဘုရား…“

ျမတ္စြာဘုရား…
“နတ္တုိ႔အရွင္ သိၾကားမင္း ခ်စ္ျခင္း မုန္းျခင္းဆုိတဲ့ သေဘာတရားဟာ ဒီဣႆာ မစၧရိယတုိ႔ရဲ႕ အေျခခံ စတင္ျဖစ္ေပၚရာ ျဖစ္ၿပီး ထင္ရွား တိုးတက္ရာလည္း ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒီခ်စ္ျခင္း မုန္းျခင္းရွိရင္ ဣႆာမစၧရိယ ရွိတတ္ၿပီး၊ ခ်စ္ျခင္းမုန္းျခင္း မရွိရင္ေတာ့ ဣႆာ မစၧရိယလည္း မရွိတတ္ပါဘူး“

သိၾကားမင္း…
“အရွင္ဘုရား ဒီလုိဆုိရင္ ဒီခ်စ္ျခင္း မုန္းျခင္းတုိ႔ရဲ႕ အေျခခံ စတင္ျဖစ္ေပၚရာနဲ႔ ထင္ရွားတုိးတက္ရာ တုိ႔ဟာ ဘာေၾကာင့္ ျဖစ္ရၿပီး ဘယ္လုိအရာက ဒီခ်စ္ျခင္း မုန္းျခင္း ျဖစ္မျဖစ္ကုိ ဖန္တီးေပးတယ္ ဆုိတာ သိခ်င္ပါတယ္ ဘုရား…“

ျမတ္စြာဘုရား…
“သိၾကားမင္း လုိခ်င္္ျခင္း ဆႏၵေၾကာင့္ ဒီခ်စ္ျခင္း မုန္းျခင္းတုိ႔ စတင္ျဖစ္ေပၚ တုိးတက္ ျပန္႔ပြားျခင္းျဖစ္ၿပီး ဒီလုိခ်င္ျခင္း ဆႏၵရွိရင္ ခ်စ္ျခင္းမုန္းျခင္း ရွိတတ္ကာ လုိခ်င္ျခင္း ဆႏၵ မရွိရင္ေတာ့ ဒီခ်စ္ျခင္း မုန္းျခင္းလည္း မရွိတတ္ပါဘူး“

သိၾကားမင္း…
“အရွင္ဘုရား ဒီလုိဆုိရင္ ဒီလုိခ်င္ျခင္း ဆႏၵရဲ႕ အေျခခံ စတင္ျဖစ္ေပၚျခင္းနဲ႔ တုိးတက္ ထင္ရွားျခင္းတုိ႔ဟာ ဘာေၾကာင့္ ျဖစ္ရၿပီး ဘယ္အရာက ဒီလုိခ်င္ျခင္း ဆႏၵ ျဖစ္မျဖစ္ကုိ ဖန္တီးေပးပါလဲ ဘုရား…“

ျမတ္စြာဘုရား…
“သိၾကားမင္း ႀကံစည္ျခင္း ၀ိတက္ေၾကာင့္ ဒီလုိခ်င္ျခင္း ဆႏၵတုိ႔ စတင္ျဖစ္ေပၚ တုိးတက္ ျပန္႔ပြားျခင္းျဖစ္ၿပီး ဒီႀကံစည္ျခင္း ၀ိတက္ရွိရင္ လုိခ်င္ျခင္း ဆႏၵရွိတတ္ကာ ၀ိတက္ မရွိပါက ဆႏၵလည္း မရွိတတ္ပါဘူး…“

သိၾကားမင္း…
“အရွင္ဘုရား ဒီလုိဆုိရင္ ဒီႀကံစည္ျခင္း ၀ိတက္ရဲ႕ အေျခခံ စတင္ျဖစ္ေပၚရာနဲ႔ တုိးတက္ ထင္ရွားရာတုိ႔ဟာ ဘာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚၿပီး ဘယ္အရာမ်ားက ဒီႀကံစည္ျခင္း ၀ိတက္ ျဖစ္မျဖစ္ကုိ ဖန္တီးေပးပါလဲ ဘုရား…“

ျမတ္စြာဘုရား…
“သိၾကားမင္း သံသရာခ်ဲ႕ထြင္တတ္တဲ့ တဏွာ မာန ဒိ႒ိဆုိတဲ့ ပပဥၥတရား အစုေၾကာင့္ ဒီႀကံစည္ျခင္း ၀ိတက္တုိ႔ စတင္ျဖစ္ေပၚ တုိးတက္ ျပန္႔ပြားျခင္း ျဖစ္ၿပီး ဒီသံသရာ ခ်ဲ႕ထြင္တတ္တဲ့ ပပဥၥ တရားမ်ား ရွိရင္ ၀ိတက္ရွိတတ္ကာ ပပဥၥတရားမ်ား မရွိပါက ႀကံစည္ျခင္း ၀ိတက္လည္း မရွိတတ္ပါဘူး…“

သိၾကားမင္း…
“အရွင္ဘုရား ဒီလုိဆုိရင္ ဘယ္လုိအက်င့္မ်ိဳးကုိ က်င့္ႀကံ အားထုတ္ရင္ ဒီသံသရာ ခ်ဲ႕ထြင္တတ္တဲ့ ပပဥၥ တရားမ်ား ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေစၿပီး နိဗၺာန္သုိ႔ ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ကုိ က်င့္သည္ မည္ပါလဲဘုရား…“

ျမတ္စြာဘုရား…
“သိၾကားမင္း ၀မ္းေျမာက္ျခင္း ဟူေသာ ေသာမနႆ၊ ႏွလုံးမသာျခင္း ဟူေသာ ေဒါမနႆ၊ လ်စ္လ်ဴ႐ႈျခင္း ဟူေသာ ဥေပကၡာလုိ႔ ေခၚတဲ့ ခံစားျခင္း ေ၀ဒနာ ကမၼ႒ာန္းကုိ က်င့္ႀကံပြားမ်ား အားထုတ္ႏုိင္ပါက ဒီသံသရာ ခ်ဲ႕ထြင္တတ္တဲ့ တဏွာ၊ မာန၊ ဒိ႒ိဆုိတဲ့ ပပဥၥ တရားမ်ားကုိ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေစၿပီး နိဗၺာန္သုိ႔ ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ကုိ က်င့္ရာ ေရာက္ပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ ၀မ္းေျမာက္ျခင္း ေသာမနႆ မွာလည္း မွီ၀ဲအပ္တဲ့ ေသာမနႆ မမွီ၀ဲအပ္တဲ့ ေသာမနႆလုိ႔ ႏွစ္မ်ိဳးရွိၿပီး ဒီေသာမနႆကုိ အမွီျပဳျခင္းေၾကာင့္ မိမိသႏၲာန္မွာ အကုသုိလ္တရား တုိးပြားၿပီး ကုသုိလ္တရားမ်ား ဆုတ္ယုတ္ပါက အဲဒီ ေသာမနႆကုိ မမွီ၀ဲအပ္ဘဲ၊ ဒီေသာမနႆကုိ အမွီျပဳ ျခင္းေၾကာင့္ မိမိမွာ အကုသုိလ္ တရားမ်ား ဆုတ္ယုတ္ၿပီး ကုသုိလ္ တရားမ်ား တုိးပြားပါက အဲဒီ ေသာမနႆကုိ မွီ၀ဲအပ္ပါတယ္။ ႀကံစည္ျခင္း ၀ိတက္၊ သုံးသပ္ျခင္း ၀ိစာရႏွင့္ တကြျဖစ္တဲ့ ဒီ၀မ္းေျမာက္ျခင္းမွာ ၀ိတက္ ၀ိစာရမရွိတဲ့ ၀မ္းေျမာက္ျခင္းက ပုိၿပီးျမတ္ပါတယ္။ (ဆုိလုိသည္မွာ အကုသုိလ္တရား ဆုတ္ယုတ္ၿပီး ကုသုိလ္တရား တုိးပြားေစမည့့္ ႀကံစည္ သုံးသပ္ျခင္း ကင္းသည့္ ႏွစ္သက္ျခင္း ေသာမနႆ ကုိသာ သိေအာင္ ႀကိဳးစားလုိက္နာ က်င့္သုံးရမည္ဟု ဆုိလုိပါ၏။)

ဒီလုိပဲ ႏွစ္လုံးမသာျခင္း ေဒါမနႆ မွာလည္း မီွ၀ဲအပ္တဲ့ ေဒါမနႆ၊ မမွီ၀ဲအပ္တဲ့ ေဒါမနႆလုိ႔ ႏွစ္မ်ိဳးရွိၿပီး ဒီေဒါမနႆကုိ အမွီျပဳျခင္းေၾကာင့္ မိမိသႏၲာန္မွာ အကုသုိလ္ တရား တုိးပြားၿပီး ကုသုိလ္ တရားမ်ား ဆုတ္ယုတ္ပါက အဲဒီေဒါမနႆကုိ မမွီ၀ဲအပ္ဘဲ၊ ဒီေဒါမနႆကုိ အမွီျပဳျခင္းေၾကာင့္ မိမိသႏၲာန္မွာ အကုသုိလ္ တရားမ်ား ဆုတ္ယုတ္ၿပီး ကုသုိလ္ တရားမ်ား တုိးပြားပါက အဲဒီ ေဒါမနႆကုိ မွီ၀ဲအပ္ပါတယ္။ ႀကံစည္ျခင္း ၀ိတက္၊ သုံးသပ္ျခင္း ၀ိစာရႏွင့္ တကြျဖစ္တဲ့ ဒီႏွလုံး မသာျခင္းမွာ ၀ိတက္ ၀ိစာရမရွိတဲ့ ႏွလုံး မသာျခင္းက ပုိၿပီး ျမတ္ပါတယ္။ (ဆုိလုိသည္မွာ အကုသုိလ္ တရား ဆုတ္ယုတ္ၿပီး ကုသုိလ္တရား တုိးပြားေစမည့့္ ႀကံစည္ သုံးသပ္ျခင္း ကင္းသည့္ ႏွလုံးမသာျခင္း ေဒါမနႆကုိသာ သိေအာင္ ႀကိဳးစားလုိက္နာ က်င့္သုံးရ မည္ဟု ဆုိလုိပါ၏။)

လ်စ္လ်ဴ႐ႈျခင္း ဥေပကၡာ မွာလည္း မီွ၀ဲအပ္၊ မမွီ၀ဲအပ္တဲ့ ဥေပကၡာလုိ႔ ႏွစ္မ်ိဳးရွိၿပီး မွီ၀ဲသျဖင့္ အကုသုိလ္ တရားတုိးပြားၿပီး ကုသုိလ္တရား ဆုတ္ယုတ္ပါက အဲဒီ ဥေပကၡာကုိ မမွီ၀ဲအပ္ဘဲ မွီ၀ဲသျဖင့္ အကုသုိလ္ တရား ဆုတ္ယုတ္ၿပီး ကုသုိလ္ တရားတုိးပြားပါက အဲဒီ ဥေပကၡာကုိ မွီ၀ဲ အပ္ပါတယ္။ ႀကံစည္ျခင္း ၀ိတက္၊ သုံးသပ္ျခင္း ၀ိစာရႏွင့္ တကြျဖစ္တဲ့ ဒီလ်စ္လ်ဴ ႐ႈျခင္းမွာ ၀ိတက္ ၀ိစာရမရွိတဲ့ လ်စ္လ်ဴ႐ႈျခင္းက ပုိၿပီးျမတ္ပါတယ္။ (ဆုိလုိသည္မွာ အကုသုိလ္ တရား ဆုတ္ယုတ္ၿပီး ကုသုိလ္ တရား တုိးပြားေစမည့့္ ႀကံစည္ သုံးသပ္ျခင္း ကင္းသည့္ လ်စ္လ်ဴ႐ႈျခင္း ဥေပကၡာကုိသာ သိေအာင္ ႀကိဳးစားလုိက္နာ က်င့္သုံးရမည္ဟု ဆုိလုိပါ၏။)

သိၾကားမင္း… ဆုိခဲ့ၿပီးတဲ့အတုိင္း ေသာမနႆ၊ ေဒါမနႆ၊ ဥေပကၡာဟူေသာ ေ၀ဒနာ ကမၼ႒ာန္းကုိ လုိက္နာက်င့္ႀကံ အားထုတ္ႏုိင္ ပါက သံသရာ ခ်ဲ႕ထြင္တတ္တဲ့ တဏွာ မာန ဒိ႒ိဆုိတဲ့ တရားမ်ား ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေစမည္ ျဖစ္ၿပီး နိဗၺာန္ ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ကုိ က်င့္ရာ ေရာက္ေစပါတယ္“

အထက္ပါ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားကား သကၠပဥွသုတ္တြင္ ေဟာေတာ္ မူထားသည့္ ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္ႏွင့္ သိၾကားမင္းတုိ႔၏ အေမးအေျဖ ေဆြးေႏြးခန္း တစ္စိတ္တစ္ပုိင္း ျဖစ္ပါ၏။ ထုိ အေမးအေျဖ မ်ားကုိ ၾကည္ညိဳၾကည့္ ပါက သတၱ၀ါတုိ႔၏ သံသရာဒုကၡ၊ ခႏၶာ၀န္ ဒုကၡမ်ား၏ အေျခခံ ျဖစ္ေပၚေၾကာင္းမ်ား၊ ထုိတရားမ်ားေၾကာင့္ ဘ၀တြင္ မည္မွ် ဒုကၡမ်ားႏွင့္ ႀကဳံေတြ႔ေနရ ေၾကာင္းမ်ားကုိ သိရွိႏုိင္မည္ ျဖစ္ၿပီး ထုိဒုကၡမ်ားခ်ဳပ္ရာ အက်င့္ကုိလည္း မွတ္သား နာယူႏုိင္မည္ ျဖစ္ပါ၏။ သံသရာ ခ်ဲ႕ထြင္တတ္သည့္ တဏွာ မာန ဒိ႒ိဟူေသာ ပပဥၥ တရားမ်ားေၾကာင့္ ႀကံစည္ျခင္း ၀ိတက္ ျဖစ္ေပၚလာေၾကာင္း၊ ၀ိတက္ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ လုိခ်င္ျခင္း ဆႏၵ ျဖစ္ေပၚလာေၾကာင္း၊ ဆႏၵ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ခ်စ္ျခင္းမုန္းျခင္း ျဖစ္ေပၚလာေၾကာင္း၊ ခ်စ္ျခင္းမုန္းျခင္း ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ မနာလုိျခင္း ဣႆာ ၀န္တုိျခင္း မစၧရိယ ျဖစ္ေပၚလာေၾကာင္း ထုိဣႆာ မစၧရိယေၾကာင့္ပင္ သတၱ၀ါတုိ႔သည္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ရန္ၿငိဳးဖဲြ႕ျခင္း၊ ဒဏ္ထားျခင္း၊ ရန္ျပဳျခင္း၊ စိတ္ဆင္းရဲ ေစျခင္း၊ အမ်က္ထြက္ ေစျခင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚ လာၾကျခင္း ျဖစ္သည္ကုိ ေကာင္းစြာနားလည္ သေဘာေပါက္ႏုိင္၏။ အေျခခံကား တဏွာ မာန ဒိ႒ိဟူသည့္ သံသရာ ခ်ဲ႕ထြင္တတ္သည့္ တရားမ်ား ေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္ကုိ ရွင္းလင္းစြာ နားလည္ႏုိင္ေပမည္ ျဖစ္၏။ ထုိသံသရာ ခ်ဲ႕ထြင္တတ္သည့္ တရားမ်ား ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေစရန္ အတြက္လည္း ဘုရားရွင္ ေပးေတာ္မူသည့္နည္းမွာ ေ၀ဒနာ ကမၼ႒ာန္းကုိ က်င့္ၾကံပြားမ်ား အားထုတ္ေစနည္းပင္ ျဖစ္၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ဒုကၡအေပါင္း ျဖစ္ေပၚျခင္း၏ အေျခခံ အေၾကာင္းျဖစ္သည့္ တဏွာ မာန ဒိ႒ိဟူေသာ သံသရာ ခ်ဲ႕တတ္သည့္ တရားမ်ားကုိ ေ၀ဒနာ ကမၼ႒ာန္း ပြားမ်ား အားထုတ္ျခင္းျဖင့္ အလ်င္အျမန္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေစရန္ အခ်ိန္ရွိခုိက္ ၾကိဳးစားႏုိင္ၾကဖုိ႔ သိၾကားေမး၍ ဘုရားရွင္ ေျဖထားသည့္ နည္းကုိယူကာ တစ္ဆင့္ျပန္လည္ မွ်ေ၀ေပးလုိက္ ရေပေတာ့ သတည္း။


သာဓု… သာဓု… သာဓု…ဦး၀ိစိတၱ

No comments:

Post a Comment